1. Начало
  2. Предстоящо
  3. Семинари
  4. „Най-зелените компании в България” 2013

„Най-зелените компании в България” 2013

Конкурсът на b2b Magazine „Най-зелените компании в България” е уникален. Има изобилие от екологични мероприятия и отличия, но това е първата цялостна методология, разработена за измерване на екологичните показатели и по-важното е, че отчита мнението на служителите, за да се установи дали корпоративното зелено сияние е повече от просто показност.
Общо над 600 фирми взеха участие в конкурса през изминалите три години, от тях над 350 завършиха процеса, а 30 бяха отличени в 10-те категории със статуетка и сертификат.

Критериите на конкурса са съобразени с българското законодателство и с международните норми в сферата на корпоративната социална отговорност и зелените корпоративни практики.
Основните критерии в методологията на конкурса са:

1. Устойчиви политики 2013
- инициативи, с които компаниите са постигнали намаляване на въглеродния си отпечатък и въздействието си върху околната среда
- в областта на енергийната ефективност (намаляване потреблението на енергия, % енергия от възобновяеми източници), водна ефективност, управление на отпадъци, вътрешни процеси за рециклиране, зелено почистване и многократно използване на продукти.

2. Устойчиви иновации 2013
– проекти на локално и национално ниво, които са инициирани от компанията или в които е взела участие.

3. Сертификати, удостоверяващи усилията за екологична отговорност и устойчиви политики (продукти или решения, които са били сертифицирани, зелено строителство, LEED®). Задължително придружени със снимков материал.

4. Инвестиции в зелени инициативи през 2013 година
– обем на инвестициите и процент от общите. Оценява се дали са направени заради законовите изисквания или има и допълнителни, по-големи инвестиции.

5. Популяризиране на зелените усилия вътре в компанията
(на корпоративната интернет страница, във вътрешноведомствената мрежа, на специални места за съобщения, в социалните медии или в прессъобщения). Оценява се мнението на служителите в компанията.

6. Връзка между думи и дела
– кои обещания, дадени през 2012 година, са били изпълнени през 2013 година.

За трети път ще бъде връчено специално отличие „Най-зелена личност 2013”. Номинациите са публични и се приемат до 15 юни 2014 г. на email: office@b2bmagazine.bg
На 16 юни 2014 г. на сайта на събитието ще бъдат обявени имената на номинираните личности, допринесли за популяризиране и утвърждаване на зелените идеи в обществото.
След онлайн гласуване на сайта, ще бъде определен и носителят на тази специална награда. Името на победителя ще стане известно по време на официалната церемония на 26 юни 2014 г.

Конкурсът е отворен от 13 май 2014 г.
Компаниите попълват онлайн апликационна форма, за да вземат участие.

На 15 юни 2014 г. се затваря онлайн платформата, в която се попълват апликационните форми за участие.

От 15 юни до 26 юни 2014 г. – експертно жури оценява номинираните компании.
След предварителна селекция по формални критерии за правилно попълнени апликационни форми, журито започва да обработва документите и да класира участниците.

26 юни 2014 г.Зелен форум на b2b Magazine и Официална церемония по награждаване на отличените компании в конкурса.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.