Промоционалните програми са възможност да запознаем потребителите в трети страни с качествата на българското овче месо и сирене

Симеон Караколев, съпредседател на НОКА

 

- Г-н Караколев, разкажете за промоционалните програми, които са изпълнени от овцевъдите.

Промоционалната програма на тогавашната Националната асоциация за развъждане на синтетична популация Българска млечна беше за овче месо и овчи млечни продукти в периода 2014-2017 година, като целевите държави бяха Италия, Германия, Гърция, Хърватска. Програмата беше „Европейско овче месо и сирена. Опитайте качеството, вкусете разликата”. През 2015 г. ни одобриха още една промоционална програма, наречена „Разнообразие от вкусове“ и тя беше насочена към Казахстан, Обединените арабски емирства и Йордания. Бюджетите на двете програми бяха малко над 7.5 милиона евро.

cheese

 - Какви дейности са изпълнени?

Дейностите са много различни. Това са промоционални активности във верига магазини на различни обществени места, участия в изложения, щандове по различни изложения с раздаване на рекламни материали, клипове по телевизии, статии в различни кулинарни списания, външна реклама. Т.е., един такъв проект включва разнородни дейности и ние покриваме почти всички от тях. Идеята е да разясняваме какви са преимуществата на тези продукти, как се произвеждат, от кого се произвеждат, как могат да ги намерят в търговската мрежа.

 - Какъв е бил интересът към представените продукти?

Имаше особен интерес най-вече в арабските държави.

 - Ще кандидатствате ли пак?

Тази година се надяваме да кандидатстваме с мултинационално предложение. Ще говоря с моите партньори от останалите държави. В крайна сметка ние поддържаме партньорства с над 15 държави и ще видя кои от тях биха изявили желание да участваме и ще подготвим на ново проектопредложение и ще кандидатстваме.

 

 

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина, за да получавате всеки петък най-важната седмична информация.

За още новини – харесайте страницата ни във FACEBOOK.