1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Собствените марки с потенциал за развитие на българския пазар

Собствените марки с потенциал за развитие на българския пазар

Благодарение на тях се повишава конкурентоспособността на търговските вериги

Собствените марки на големите търговски вериги имат голям потенциал за развитие на българския пазар. До това заключение стигнаха участниците в бизнес форума „Храни и напитки”, който се провежда днес в София. За производителите е изключително важно да създават силни и конкурентоспособни марки, за да не бъдат изместени на пазара от собствените марки на големите вериги. Собствените марки са сравнително нови на българския пазар, но търпят динамично развитие и набират все по-голяма популярност сред потребителите. Основното им предимство е по-ниската цена, както и имиджа и доверието на търговската верига, чиято собственост са. Делът на собствените марки на българския пазар в края на 2009 г. е 4% от общите продажби на бързооборотните стоки. Този показател съвпада със стойностите, регистрирани в Румъния. Процентът за Сърбия и Русия е 2.

Най-популярните категории за развитие на собствени марки в България са основните хранителни продукти, консервираните стоки и млечните продукти. На дъното на класацията за потребителските предпочитания са собствените марки в сектора на бебешките стоки. Основните цели на собствените марки са повишаване конкурентоспособността на веригата, както и оптимизиране на съотношението цена-качество.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.