1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. БАБХ представи 5 електронни услуги

БАБХ представи 5 електронни услуги

Предстои да бъдат обучени 300 служители от областните дирекции на БАБХ

Днес 11 юли, в БАБХ, в присъствието на доц. Даниела Бобева, вицепремиер на Република България, проф. Пламен Моллов, изпълнителен директор на БАБХ, както и на експерти от Агенцията, представители на Министерски съвет, на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията бяха представени пред бизнеса пет комплексни административни електронни услуги, които Агенцията престои да въведе в цялата страна.

Услугите се разработват по проекта на Министерски съвет и ОПАК, „Въвеждане на комплексно административно обслужване за предоставяне на качествени услуги на гражданите и бизнеса", който се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет", съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд.

Като следващ етап от проекта, предстои да бъдат обучени 300 служители от областните дирекции на БАБХ, след което ще бъде стартиран пилотен тестови период за предоставяне на услугите.

В петте електронни комплексни административни услуги е заложена възможност за автоматизирано извличане на данни от регистрите на Агенцията по вписванията, ГРАО и МВР чрез Единна среда за обмен на електронни документи (ЕСОЕД) на Министерството на транспорта, информационните съобщения и технологиите за нуждите на електронното управление. По този начин се улесняват потребителите, за които отпада необходимостта да представят документи от тези регистри. Друг положителен ефект от въвеждането на тези услуги е намаляване на административните такси и времето за обслужване.
Административната информационна система за комплексно административно обслужване (АИС КАО) в БАБХ ще предоставя достъп на гражданите до следните пет административни електронни услуги:

   1. Регистрация на обекти за производство и търговия с храни;
   2. Издаване на разрешение за търговия на едро, търговия на дребно и преопаковане на продукти за растителна защита;
  3. Издаване/преиздаване на удостоверение при промяна на обстоятелствата за регистрация на обекти и оператори, които не задържат фуражи на склад, упражняващи дейност по Закона за фуражите;
  4. Издаване/преиздаване на удостоверение при промяна на обстоятелствата за регистрация на оператори, транспортиращи фуражи, упражняващи дейност по закона за фуражите;
   5. Регистрация на зоопаркове, аквариуми, терариуми, циркове, ферми, волиери и вивариуми;

Първи да се възползват от електронните услуги ще имат възможност представителите на бизнеса в Областна дирекция по безопасност на храните, София град, като до края на година ще бъдат включени останалите 27 Областни дирекции в страната.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.