1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. ЕК регистрира две нови инициативи в сектора на храните

ЕК регистрира две нови инициативи в сектора на храните

Организаторите на инициативата "Спрете фалшивите храни" искат Комисията да предложи мерки, които да гарантират на европейските потребители достъп до прозрачна информация

Две нови граждански инициативи бяха регистрирани от Европейската комисия. Едната е озаглавена "Спрете жестокостта, спрете клането", а другата е под наслов "Спрете фалшивите храни: Произходът върху етикета".
 
Организаторите на първата инициатива призовават Комисията да намали броя на стопанските животни в Европейския съюз и постепенно да се затворят всички животновъдни стопанства. Освен това те искат Брюксел да въведе стимули за производството на растителни протеини, включително мляко на растителна основа и яйчни заместители, както и на култивирано месо. На своя интернет-сайт групата настоява също така да се затворят всички кланици.
 
Организаторите на инициативата "Спрете фалшивите храни" искат Комисията да предложи мерки, които да гарантират на европейските потребители достъп до прозрачна информация за храната, която купуват, и че техните очаквания относно качеството и устойчивостта на храната са удовлетворени. В начинанието също така се призовава за гарантиране на ясно и изрично етикетиране на произхода за всички продукти и за придържане към последователни екологични, здравни и трудови стандарти на вътрешния пазар.
 
След успешната регистрация инициаторите разполагат с шест месеца, за да започнат да събират подписи. Ако в срок от една година дадена европейска гражданска инициатива получи поне един милион изявления за подкрепа от минимален брой поддръжници от най-малко седем различни държави членки, Комисията трябва да реагира. Комисията ще трябва да реши дали да предприеме действия в отговор на искането, или не, и ще трябва да обоснове решението си. 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.