Компанията разширява дейностите по портфолиото си
Технологиите за производство на батерии са ключови за бъдещето на електромобилите. През следващите 5 години BASF ще инвестира над сто милиона евро в проучването и развитието на материали за батерии. Част от инвестицията е вложена в изграждането на производствено предприятие за съвременни катодни материали в Илирия, Охайо. Новата инсталация, на стойност над 50 млн. долара, е предназначена да снабдява пазара с катодни материали за поизводството на вискококачествени литиево-йонни батерии от средата на 2012 г.
Новите материали предлагат концепции за по-мощни батерии
Освен иновативни материали за катоди, BASF наскоро започна програма за разработване на електролити, които също са в основата на производството на батерии. „С навлизането в сферата на електролитите ние разширяваме нашето портфолио от иновативни решения за по-висока производителност на литиево-йонни батерии. Като бъдещ системен доставчик, ние ще имаме възможността да подкрепим конкурентоспособността на нашите клиенти в сферата на електромобилността”, заяви д-р Андреас Краймайер, член на Борда на изпълнителните директори и изпълнителен директор на проучванията на BASF SE. Едновременно с развитието на литиево-йонните батерии, включващо решения за аноди и сепаратори, BASF развива и проучването на литиево-серни и литиево-въздушни батерии.
„Нашата изследователска дейност допринася електрическите автомобили да бъдат лесно достъпни и да бъдат устойчива и благоприятна за околната среда индустрия. За целта се нуждаем от батерии и иновативни компоненти, които да осигурят по-голям пробег с по-малка тежест и на по-ниска цена”, споделя Краймайер.
Олекотени конструкции и интелигентен топлинен мениджмънт намаляват консумацията на енергия
За да се компенсира допълнителното тегло на батерията, което е около 200 кг., теглото на електрическите автомобили ще бъде намалена чрез олекотяване на самата конструкция. Това поставя нови изисквания към използваните материали, включително напълно нови изисквания за температурна устойчивост, електромагнитна защита и пожароустойчивост. Пластмасата вече допринася за намаляване теглото на автомобила, като се използва в конструкцията на шасито, на интериора и на двигателя. Необходими са и нови идеи за мултифункционални олекотени конструкции. Така например BASF работи върху бързовтвърдяващи се епоксидни смоли, полиуретанови и подсилени с влакна полиамидни смоли за конструкции, които да се използват за олекотяване. Тези материали, използвани в конструкцията и шасито, могат да намалят допълнително теглото на електромобила от 100 до 150 кг.
Целия материал четете в рубрика Актуално на портала...