1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. BASF засилва проучването на иновативни продукти за устойчива електромобилност

BASF засилва проучването на иновативни продукти за устойчива електромобилност

Компанията разширява дейностите по портфолиото си

Технологиите за производство на батерии са ключови за бъдещето на електромобилите. През следващите 5 години BASF ще инвестира над сто милиона евро в проучването и развитието на материали за батерии. Част от инвестицията е вложена в изграждането на производствено предприятие за съвременни катодни материали в Илирия, Охайо. Новата инсталация, на стойност над 50 млн. долара, е предназначена да снабдява пазара с катодни материали за поизводството на вискококачествени литиево-йонни батерии от средата на 2012 г.

 Новите материали предлагат концепции за по-мощни батерии

Освен иновативни материали за катоди, BASF наскоро започна програма за разработване на електролити, които също са в основата на производството на батерии. „С навлизането в сферата на електролитите ние разширяваме нашето портфолио от иновативни решения за по-висока производителност на литиево-йонни батерии. Като бъдещ системен доставчик, ние ще имаме възможността да подкрепим конкурентоспособността на нашите клиенти в сферата на електромобилността”, заяви д-р Андреас Краймайер, член на Борда на изпълнителните директори и изпълнителен директор на проучванията на BASF SE.  Едновременно с  развитието на  литиево-йонните батерии, включващо решения за аноди и сепаратори, BASF развива  и проучването на литиево-серни и литиево-въздушни батерии.

 „Нашата изследователска дейност допринася електрическите автомобили да бъдат лесно достъпни и да бъдат устойчива и благоприятна за околната среда индустрия. За целта се нуждаем от батерии и иновативни компоненти, които да осигурят по-голям пробег с по-малка тежест и на по-ниска цена”, споделя Краймайер.

Олекотени конструкции и интелигентен топлинен мениджмънт намаляват консумацията на енергия

За да се компенсира допълнителното тегло на батерията, което е около 200 кг., теглото на електрическите автомобили ще бъде намалена чрез олекотяване на самата конструкция. Това поставя нови изисквания към използваните материали, включително напълно нови изисквания за температурна устойчивост, електромагнитна защита и пожароустойчивост. Пластмасата вече допринася за намаляване теглото на автомобила, като се използва в конструкцията на шасито, на интериора и на двигателя. Необходими са и нови идеи за мултифункционални олекотени конструкции. Така например BASF работи върху  бързовтвърдяващи се епоксидни смоли, полиуретанови и подсилени с влакна полиамидни смоли за конструкции, които да се използват за олекотяване. Тези материали, използвани в конструкцията и шасито, могат да намалят допълнително теглото на електромобила от 100 до 150 кг.

BASF предлага и решения за подобряването на топлинното регулиране в електрическите коли. „През лятото  климатикът на колата поглъща допълнителна енергия и така се намалява пробега”, обяснява Краймайер. Пигменти, отразяващи инфра-червените /слънчеви/ лъчи, използвани във вътрешната облицовка и лаковото покритие на автомобила, предпазват от повишаване на вътрешната температура. За разлика от двигателя с вътрешно горене, който произвежда допълнителна топлина през зимата, електрическият двигател консумира повече ел. енергия, за да затопля купето. За да се намали високата конусмация на енергия е необходима топлоизолация от високоефективни пяни. Това също ще повиши пробега на колата.

Понятието «Устойчива електромобилност» е много по-широко от понятието „Електромобил”

Нововъведенията, на база химически изследвания и правилна енергийна комбинация, ще бъдат основните фактори за пробива и устойчивото развитие на електромобилите. „Ние имаме холистичен възлед по тази тема. Електромобилността ще допринесе значително за опазване на околната среда и климата, единствено когато се повиши ефикасността на батериите и се намали отделянето на въглероден диоксид. Затова ние инвестираме в проучване методи за производство на електроенергия от възобновяеми енергийни източници като вятърна и слънчева енергия. Ние също така развиваме иновативни технологии за съхранение на тази енергия, тъй като тези източници не са  на разположение през всички денонощия на годината”, казва Краймайер.

Политиците също трябва да участват в  създаване на подходящи условия за конкурентноспособност на електромобилната индустрия. Това включва правителствено финансиране на проучвания и програми за развитие, които да гарантират, че Германия ще запази технологичното си лидерство и  ще може да направи сериозна стъпка напред  в електромобилността. Създаването на добавена стойност и  нови работни места в Германия  е част от по-широките обществени ползи.

„Ако индустрията заедно с политиката, науката и обществото като цяло се обединят около една и съща цел, електромобилността успешно ще се превърне в достъпна и устойчива алтернатива на двигателите с вътрешно горене”, добавя Краймайер.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.