Общо пивоварните фабрики са реализирали 2 403 084 хектолитра на българския пазар
Продажбите на бира са намалели с около 10 на сто, стана ясно вчера на провелата се пресконференция на пивоварния сектор. Заради кризата търговията с нискоалкохолната напитка се свива и дори световното първенство по футбол не е успяло да обърне тенденцията. Общо пивоварните фабрики са реализирали 2 403 084 хектолитра на българския пазар и 28 794 хектолитра са изнесени предимно в Румъния и Македония.
Нащенци продължават да купуват бира в големи пластмасови бутилки, които пият у дома. За последните 5 години ръстът на продадената в пластмасови бутилки бира е около 60%, в стъклени бутилки са реализирани 937 720 хектолитра, изпитото наливно пиво е 124 454 хектолитра, а в кенове - 88 253 хектолитра, съобщава в.Монитор. През първото полугодие на 2010 г. продажбите в заведения са намалели със 7 на сто, което прави по-малко от една трета от всички продажби, а 72 на сто от търговията става в магазините за вкъщи. „До края на годината спадът за нас ще бъде в рамките на 10-15%", обяви генералният мениджър на „Карлсберг България" Александър Грънчаров. Според него факторите за лошите резултати са лошото време, което оказва сериозно влияние върху продажбите, продължаващата финансова криза и фактът, че потребителите не са в добро настроение да пият бира. По данни на компаниите от сектора българските пивовари са инвестирали повече от 19 млн. лева през първите шест месеца на годината.
Видеоматериал по темата ТУК