1. Начало
  2. Новини
  3. Растителна защита
  4. Стабилно първо тримесечие на 2013 г. за BASF

Стабилно първо тримесечие на 2013 г. за BASF

Бизнесът с продукти за растителна защита е много успешен

Стабилно първо тримесечие на 2013 г. за BASF:

  • Продажби: 19.7 млрд. евро (ръст от 5%)
  • Печалба преди лихви и данъци: 2.2 млрд. евро (ръст от 10%)
  • Високи приходи от сегмента „Решения за селското стопанство”
  • Предложение за разпределение на дивиденти: 2.60 евро (спрямо 2.50 евро за предходната година)

Потвърждава се Перспективата за 2013 г.: Ръст на планираните продажби и печалба

„Постигнахме стабилно начало за 2013 г. По-специално, нашият бизнес с продукти за растителна защита продължи да бъде много успешен,” заяви д-р Курт Бок, председател на Съвета на изпълнителните директори на BASF SE, по време на Годишната среща на акционерите в Конгресен център „Розенгартен” в Манхайм. Повишаването на печалбата преди лихви и данъци през първото тримесечие също се дължеше на значително по-добри приходи в сегмента „Химикали” благодарение на по-високия марж.

 В сравнение с миналогодишното първо тримесечие, печалбата преди лихви и данъци се понижи с 429 млн. евро до около 2.2 млрд. евро. Основна причина за тази разлика е извънредният приход от продажбата на бизнеса с производството на торове в размер на 645 млн. евро за първото тримесечие на миналата година. Ето защо, печалбата преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация се понижи с 450 млн. евро до около 2.9 млрд. евро. Финансовият резултат излезе на минус 126 млн. евро в сравнение с минус 158 млн. евро през първото тримесечие на 2012 г.

Доходът преди данъци върху печалбата и малцинствени участия се понижи с 397 млн. евро до 2.0 млрд. евро спрямо миналогодишното първо тримесечие. Чистата печалба намаля с 257 млн. евро до 1.4 млрд. евро. През първото тримесечие на 2013 г. печалбата на акция възлизаше на 1.57 евро спрямо 1.85 евро за същия период на 2012 г. След преизчисляване за лихви и данъци и амортизация на нематериални активи, печалбата на акция беше 1.67 евро – ръст от 13 цента в сравнение с миналогодишното първо тримесечие.

През първото тримесечие на 2013 г. паричният поток от оперативни дейности се покачи до над 2.0 млрд. евро, с 502 млн. евро повече спрямо същия период на миналата година. Нетният дълг беше намален до около 10.9 млрд. евро, считано от края на първото тримесечие на 2013 г., спрямо близо 11.2 млрд. евро от 31 декември 2012 г.

По време на Срещата на акционерите, Съветът на изпълнителните директори и Надзорният съвет предложиха увеличение на дивидента за 2012 г. с 10 цента до 2.60 евро на дял. Това означава, че на акционерите ще бъдат изплатени почти 2.4 млрд. евро. По този начин, въз основа на цената на дял в края на годината за 2012 г., BASF предлага доходност от дивиденти в размер на 3.7%. BASF е част от фондовия индекс DivDAX, който включва 15-те компании с най-висока доходност от дивиденти в DAX 30. „Ние заставаме зад нашата амбициозна политика за разпределяне на дивиденти и имаме за цел да увеличаваме нашия дивидент с всяка изминала година, или поне да го задържим на нивото от предходната година,” обясни г-н Бок.

Потвърждаване на Перспективата за 2013 г.

Очакванията на компанията за световната икономическа обстановка през 2013 г. остават непроменени:

  • Ръст на брутния вътрешен продукт: 2.4%
  • Ръст в промишленото производство: 3.4%
  • Ръст в химическото производство: 3.6%
  • Среден курс от 1.30 долара за евро
  • Средна цена на петрола от 110 долара за барел

„Очакваме лек ръст в световната икономика през 2013 г. – заяви г-н Бок. –Химическата индустрия отново ще увеличи производството си в сравнение с 2012 г., тъй като развиващите се пазари се разширяват. Въпреки това обаче, ние не очакваме тя да върви само нагоре. Пазарната обстановка продължава да бъде нестабилна”. Икономическият ръст ще бъде засегнат от задълбочаване на дълговите кризи в еврозоната и САЩ, както и от по-ниското търсене в Азия.

„Ние заставаме зад нашата Перспектива за 2013 г.: продължаваме да се стремим да надминем нивата в продажбите и печалбата преди лихви и данъци от 2012 г.,” допълни още г-н Бок.

Развитие на бизнеса по сегменти през първото тримесечие

Сегмент „Химикали” отбеляза спад в продажбите през първото тримесечие. Това се дължеше основно на по-ниските обеми продажби, които се обясняваха главно със спирането на работата на няколко завода в дивизия „Нефтохимия”. Обемите продажби в дивизии „Мономери” и Интермедиати” нараснаха благодарение на по-голямото търсене. В резултат на по-високия марж, приходите значително надминаха нивото на първото тримесечие на 2012 г.

Продажбите в сегмент „Функционални продукти” отбелязаха спад, главно поради по-ниските продажни цени и негативните ефекти от промяна на валутните курсове. Докато продажбите в дивизията „Хранене и здраве” се увеличиха благодарение на разширеното портфолио, то те намаляха в дивизиите „Дисперсии и оцветители” и „Химикали за хартиената промишленост”, преди всичко в резултат на по-ниските обеми продажби.

Приходите не съвпаднаха с нивото на миналогодишното първо тримесечие главно поради по-ниския марж в резултат на по-високите цени на суровините.

Продажбите в сегмент „Функционални материали и решения” отговориха на нивото от първото тримесечие на 2012 г. По-високите обеми продажби компенсираха негативните ефекти от промяна на валутните курсове. По-специално, дивизията „Функционални материали” отбеляза повишаване на обемите продажби. За разлика от нея, обемите продажби в дивизията „Химикали за строителството” намаляха поради метеорологичните условия. Спадът в приходите на сегмента се дължеше на по-слабия принос на дивизията „Катализатори”.

Наблюдаваше се значителен ръст в продажбите в сегмент „Решения за селското стопанство”. В голяма степен за това допринесе изключително доброто начало на сезона в Европа и Северна Америка. В допълнение към рязко увеличените обеми, бумът в продажбите се дължеше и на по-високите цени, както и на придобиването на компанията Becker Underwood. Приходите значително се увеличиха благодарение на по-големите обеми продажби.

Въпреки понижените цени на суровия петрол, продажбите осезаемо се увеличиха в сегмент „Нефт и газ”. Главна причина за това беше по-голямото производство и обемът на търговския обмен. Продължаваше да нараства напрежението върху търговския марж в бизнес сектора „Търговия с природен газ. Ето защо, приходите в сегмента останаха точно под нивото на първото тримесечие на 2012 г.

Продажбите в сегмент „Други” нараснаха в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Печалбата преди лихви и данъци респективно се увеличи. В основата на това стоеше ефектът на оценяването на програмата за дългосрочна инициатива; провизиите можеха да бъдат върнати през първото тримесечие на 2013 г. поради промяна в цената на дяла на BASF.

Развитие на бизнеса по региони през първото тримесечие

Продажбите в Европа нараснаха с 8%, главно благодарение на обемите продажби. В сегмент „Нефт и газ” обемите производство значително се увеличиха. Обемите продажби в сегмент „Решения за селското стопанство” и дивизия „Катализатори” също бяха над нивото от миналогодишното първо тримесечие. Печалбата преди лихви и данъци отбеляза ръст от 114 млн. евро до 1.5 млрд. евро. Основна причина за това беше успешният бизнес с продукти за растителна защита и по-ниските разходи в сегмент „Други”.

В Северна Америка продажбите отбелязаха спад с 2% както в щатски долари, така и в евро. Продажбите намаляха в бизнеса с химикали (който включва сегментите „Химикали”, Функционални продукти” и „Функционални материали и решения”), главно в резултат на по-ниските обеми. Голям принос за това има спирането на работата на няколко завода в дивизия „Нефтохимия”. Въпреки това, значително се подобриха обемите и продажбите в сегмент „Решения за селското стопанство”. При 454 млн. евро, приходите надминаха нивото на миналогодишното първо тримесечие с 88 млн. евро, главно благодарение на по-високия принос на сегментите „Химикали” и Решения за селското стопанство”.

Продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион нараснаха с 6% в местна валута и с 4% в евро. Обемите продажби бяха по-големи във всички сегменти в сравнение с първото тримесечие на 2012 г. Негативните ефекти от промяна на валутните курсове и лекият спад в продажните цени отслабиха ръста в продажбите в региона. Приходите се увеличиха с 43 млн. евро до 245 млн. евро. Това се дължеше главно на значително по-големия принос на сегмент „Химикали” в резултат на по-високия марж за основни продукти.

В Южна Америка, Африка и Средния изток продажбите се подобриха с 2% в местна валута, но спаднаха с 6% в евро. По-високите продажни цени можеха само отчасти да компенсират негативните ефекти от промяна на валутните курсове и по-ниските обеми продажби. Продажбите значително намаляха, особено в дивизия „Катализатори” и сегмент „Решения за селското стопанство”. При 38 млн. евро, приходите бяха с 41 млн. евро под нивото на миналогодишното тримесечие. Това се дължеше главно на по-слабия принос на сегментите „Решения за селското стопанство” и „Функционални продукти”.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.