1. Начало
  2. Новини
  3. Земеделска техника
  4. CLAAS представи на SIMA 2013 трактори от новата серия AXION 800

CLAAS представи на SIMA 2013 трактори от новата серия AXION 800

Те са с двигатели, които отговарят на стандарта за емисии Етап IV (Tier 4f)

Преди две години на изложението SIMA 2011 CLAAS представи една съвършено нова философия за разработване и проектиране на трактори – моделите AXION 900. На тазгодишното издание на SIMA CLAAS показа още нови модели с марката AXION 800. Те са създадени въз основа на същите успешни принципи и са проектирани и разработени с помощта на същите технологии, като в резултат новите трактори AXION 800 вече не са толкова подобни на своите предшественици. Първата серия от новите модели ще бъде пусната на пазара през 2014 г.

Подобно на тракторите AXION 900, новите AXION 800 се характеризират с дълго междуосие и компактен дизайн, като теглото им е разпределено по равно към предната и задната част. С цел да се гарантира висока маневреност, предното им шаси е с форма на „талия на оса“, както при AXION 900. Радиаторният пакет се разполага върху най-широката точка на носещата част на предната ос, а двигателят е монтиран върху вградения в рамата изключително тесен маслен картер. Този компактен дизайн обезпечава големи ъгли на завъртане, а оттам и малък радиус на завоя. Мощната конструкция е пригодена за употреба на предни навесни системи с товароподемност 3,5 или 5,6 тона без необходимост от допълнителни подпори.

Много повече комфорт за операторите

Подобно на моделите от серия 900, новите трактори AXION 800 са снабдени с кабина с 4 колони и амортисьори на подемния механизъм и окачването на предната ос, които значително увеличават комфорта на операторите. Сходството в дизайна на моделите от двете серии е очевидна. Кабината е не просто разположена по-напред, но е и с по-голяма дължина и ширина. Благодарение на едноелементното предно стъкло без кръстосани подпори и извитото задно стъкло, шофьорът разполага с безупречна видимост към прикачния инвентар в предната и задната част на трактора.

Първите машини на CLAAS, които отговорят на изискванията на стандарта за емисии Tier 4 Final

Новите трактори AXION 800 са първите произвеждани от CLAAS машини, притежаващи двигатели, които отговарят на стандарта за емисии Етап IV (Tier 4f), както и на всички бъдещи изисквания по отношение на обработката на изгорелите газове. За целта двигателите са оборудвани с двуетапна система, изградена от оксидиращ каталитичен преобразувател (DOC/Oxicat) и каталитичен преобразувател за селективна каталитична редукция (СКР). За разлика от дизеловия филтър за механични частици, дизеловият оксидиращ каталитичен преобразувател не се нуждае от поддръжка.

В новата серия AXION 800 влизат четири модела с мощност от 200 до 270 к.с. Новите шест-цилиндрови двигатели FPT са с водоизместимост 6,7 литра и осигуряват с 8% по-висок въртящ момент, от този на предходните модели при постоянна мощност до 500 об./мин. Това означава, че двигателят обезпечава висок въртящ момент и по-голяма мощност при по-ниски обороти и разход на гориво. Една от новите характеристики на тракторите AXION 800 е фактът, че при тях се постига пълна мощност през всички сезони, при всякакви приложения и без никакви ограничения.

Новият вентилатор VISCTRONIC се управлява по електронен път и осигурява необходимото за всеки един радиаторен елемент охлаждане с цел икономия на гориво.

Нова патентована функция за демонтиране на трансмисията на предното приспособление за задвижване (ПЗ)

Първоначално, новите трактори AXION 800 ще се предлагат с трансмисия HEXASHIFT, като се предвижда по-късно да се предлагат и модели с непрекъснато променлива трансмисия CMATIC. Инженерите от CLAAS POWER SYSTEMS създадоха също така иновативна система за демонтаж на трансмисията на предното ПЗ: в случай че през конкретния сезон предното ПЗ не се използва, цялата трансмисия може да бъде демонтирана от двигателя. В основата на тази чисто механична разработка стои фактът, че обикновено трансмисията на предното ПЗ на тракторите се задвижва от двигателя непрекъснато, но се използва само през някои сезони. Това означава, че задвижването на предавките, които се въртят непрестанно вътре в трансмисионната течност, изисква енергия, дори ако трансмисията не се натоварва. Посредством демонтаж на трансмисията на предното ПЗ и отделянето й от двигателя при работни задания без използване на ПЗ, може да се реализира икономия на гориво от 0,4 л на час.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.