1. Начало
  2. Новини
  3. Биологично земеделие
  4. Продажбите на органични продукти в САЩ достигнат $26.6 милиарда през 2009 г.

Продажбите на органични продукти в САЩ достигнат $26.6 милиарда през 2009 г.

Най-голям растеж отбелязват органичните плодове и зеленчуци

Продажбите на биологични продукти в САЩ продължават да нарастват през 2009 г. въпреки затрудненото състояние на икономиката, разкри Асоциацията за органична търговия (OTA)  публикувайки заключенията от своите проучвания на органичната индустрия през. Всъщност, продажбите на биологични продукти през 2009 г. нарастват с 5.3% като цяло, за да достигнат 26,6 милиарда долара. От тази сума, 24,8 милиарда долара представляват продажби на биологични храни. Останалите 1,8 милиарда долара са от продажби на други органични продукти. "Въпреки че в САЩ общите продажби на храни са нараснали с 1,6% само през 2009 г., продажбите на биологични храни са нараснали с 5,1%. Междувременно, продажбите на биологични нехранителни продукти са се увеличили с 9.1%, за разлика от общите продажби на нехранителни продукти, които са 1% отрицателен ръст. Тези данни са показателни, че дори в трудни времена, потребителите разбират предимствата, които предлагат органичните продукти и са готови да съкращават други разходи, преди да се откажат от продуктите, които ценят ", казва Кристин Бушуей,  изпълнителния директор на ОТА. Най-голям растеж отбелязват органичните плодове и зеленчуци, които представляват 38% продажбите на биологични храни, и са достигнали почти 9,5 милиарда долара в продажбите през 2009 г., с 11,4% повече от  продажбите през 2008 г.. Забележително е, че органичните плодове и зеленчуци сега представляват 11,4% от всички продажби на плодове и зеленчуци в САЩ.

След одобряване на окончателния правилник на Националната органична програма публикуван през 2000 г., продажбите на органични плодове и зеленчуци са нарастнали от  2.550 милиарда долара, което представлява около 3% от всички продажби на плодове и зеленчуци, на близо 9,50 милиарда долара и 11,4% проникване на пазарите. В същото време продажбите на биологични храни са се увеличили от 6.1 милиарда  на 24.8 милиарда долара през 2009 г., реализирайки скок от 1.2% до 3,7% от всички продажби на храни в САЩ. Масовият пазар държи лъвския пай от продажбите на биологични храни през 2009 г., с 54% от продажбите на органични продукти в основните хранителни магазини, клубни магазини и от търговци на дребно. Търговците на дребно на натурални продукти са следващите с 38% от общите продажби на биологични храни. Въпреки че все още представляват малък процент от продажбите, пазарите на земеделските производители, кооперации и CSA ( селски стопанства, подкрепяни от общините) привличат доста интереси, тъй като потребителите все повече търсят органични храни, произведени на местно и регионално равнище. В сектора на органичните нехранителни продукти, органичните добавки водят с $ 634 милиона от продажби, което представлява 35% от общите продажби на биологични нехранителни стоки. Продажбите на органични добавки  са с 12% по-високи, отколкото през 2008. Органични влакна (бельо и дрехи) възлизат на 521 000 000 долара, до 10,4%, а продуктите за лична хигиена - на 459 милиона долара, са с увеличение до 3,7% от продажбите през 2008. Докладът от 70 стр. вече е достъпен за закупуване.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.