1. Начало
  2. Новини
  3. Биологично земеделие
  4. Рецесията са отразява върху консумацията на био продукти във Великобритания

Рецесията са отразява върху консумацията на био продукти във Великобритания

Големите компании в бранша, търсят начини за излизане от кризата

До 2007 г. повече от 550 органични доставчици по домовете снабдяваха над 400 000 жилища в Обединеното кралство. Рецесията, обаче, нанесе удар и на този сектор. Продажбите на органични храни, включително и на доставките по домовете, са спаднали и някои от доставчиците се борят със ситуацията. За да се справят с рецесията Abel & Cole, едни от лидерите на пазара, са разпратили съобщения, в които предлагат стока на потенциални потребители, ако се абонират за четири седмици, предаде organic-market.info.

Сега от Riverford Organic, една от най-големите компании за доставка на стоки по домовете, планират да стигнат до корените на проблема. Риверфорд със седалище Девън доставят кутии с месо и млечни продукти, също така плодове и зеленчуци, на 60 000 домакинства в цялата страна. Между 2004 и 2007 г. продажбите им се удвояват. После, с нарастване на конкуренцията и след началото на рецесията, разрастването спира. Гай Уотсън, основател и председател на компанията, решава да посети потребителите и открива, че много хора на знаят какво да правят с поръчаната от тях продукция.

Ривърфорд сега наемат 100 готвачи на свободна практика от цялата страна, за да помогнат на хората да се научат да готвят органичните продукти, които получават. Компанията вече е събрала група от 20 души, включително професионални и частни готвачи и преподаватели по готварство. През последните месеци проектът на Ривърфорд за готвачи експериментира с начини да накарат потребителите да се ангажират повече с готвене на сезонни зеленчуци чрез организиране на събития в ресторанти и вечерни клубове, на които клиентите заплащат за ястия от три или четири блюда, сготвени основно с продукти на Риверфорд, а също така чрез показно готвене и т. н. „chop and chat” (кълцаме и бъбрим) сесии. В "lunch chain" (обедна верига) клиентите приготвят в собствената си кухня доставени в дома им зеленчуци, с безплатната помощ на професионален готвач, а после канят гости да вкусят сътвореното от тях. Има вероятност някои от гостите също да се абонират за доставки по домовете.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.