1. Начало
  2. Новини
  3. Биологично земеделие
  4. Търсенето на органични продукти в Италия расте

Търсенето на органични продукти в Италия расте

Най-добри резултати на пазара в органичния сектор са при продажбите на месо

През 2009 г. покупките на органични продукти в Италия отбелязаха покачване с 6.9%, повече в сравнение с вече наблюдаваното увеличение от +5.2% през 2008 г., съгласно данни на ISMEA (Институт за услуги за пазарите на храни и селско стопанство). Органичните продукти потвърдиха жизнеспособността си във времето на обща стагнация и намаляване на търсенето на вътрешния пазар на храни, някои от които са дори с удостоверено качество като   DOP и IGP (- 1.3 % в сравнение с 2008) и вина със сертификати DOC, DOCG и IGT   (-8.1 % в стойността на покупките).

Най-добри резултати на пазара в органичния сектор са при продажбите на месо, следвани от плодове и зеленчуци (26.6% увеличение) и яйца (+21.8%), докато покупките на напитки и хляб (както и заместителите им) нарастват с по-малък темп (съответно с 5.7% и 8.7%). Наблюдава се спад с 1.9% при млечните продукти. Чай, кафе, бисквити и сладкиши отбелязват спад с 2.7%, паста и ориз - с 2%, олио и зехтин - с 3.3% и бебешките храни - с 15.7%. Плодовете и зеленчуците, млечните продукти и чай, кафе, бисквити и сладкиши потвърдиха водещата си позиция на пазара през 2009 г., с 54% от всички покупки на органични продукти. Повече от 70% от домашните покупки са се извършили в северна Италия (43.1% в северо-западна и 27.9% в североизточна Италия), докато в централната част на страната, включително и Сардиния, както и в южната част имаме съответно 21.6% и 7.5% от общите продажби. Хипермаркетите държат рекорда в продажбите от 14.7%, а супермаркетите 1.5 %. Данните не включват специализираните магазини.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.