1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Българските интернет потребители се въздържат да купуват храни онлайн

Българските интернет потребители се въздържат да купуват храни онлайн

Снимка:

Данните бяха оповестени на конференция, организирана от списание "Регал"

Българските интернет потребители се въздържат да купуват храни онлайн, макар че повече от половината са си поръчвали готови ястия за вкъщи или за офиса. Данните бяха оповестени на  конференцията "Онлайн продажбите на храни", организирана от списанието "Регал", част от "Икономедиа".

Покупките на храни онлайн са само 14% от потребителската кошница на пазаруващите в мрежата. Това показва представително за интернет потребителите изследване на GfK България, направено миналия месец сред онлайн населението на възраст между 18 и 50 години, съобщи Ирена Янкова, мениджър "Ключови клиенти".

Пазаруващите храни по интернет изтъкват като предимство това, че пестят време (62%), избягват неудобствата да се редят на опашка и да влачат тежки торби (56%), че планират разходите и купуват само това, което е нужно, без да се поддават на импулс (42%). 

Като пречка най-често се изтъкват надеждността на покупката в магазина (73%), оскъпяването от доставката (40%), необходимостта да се изчака доставката (31%), по-трудната рекламация (30%).

Поръчващите храна онлайн го правят средно два пъти в месеца като средната стойност на приготвените ястия е 27 лв., а на хранителни продукти - 37 лв. Предпочитаните храни са пакетираните - на първо място алкохолът, следван от кафето, безалкохолните напитки, захарните изделия. Едва на пето място по потенциал да бъдат поръчани онлайн са млякото и млечните продукти, на шесто - обработеното месо и колбасите, а след тях - пресните плодове и зеленчуци. 

В същото време едва 23% знаят, че има сайтове за онлайн продажби на производители. Близо две трите от клиентите казват, че биха си купили биопродукти от фермата, за да подкрепят българското производство, също толкова биха го направили след препоръка от познати, 59% са доволни, че това им дава достъп до стоки, които трудно се намират, 52% казват, че си заслужава да платиш повече за чист и качествен продукт. 

Очакванията, на които доставчиците трябва да заложат, ако искат да увеличат клиентите си, са точно изпълнение на доставката (88%), бързина (82%), възможностите за безплатна доставка (80%), по-голямото разнообразие на стоки (77%).

Осем процента от ползващите интернет в България са "екстремни пазаруващи" онлайн - те следят сайтовете постоянно, интересуват се от предлагането и промоциите, сравняват офертите и поръчват и плащат през телефоните си.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.