Това показват данните на производителите, година след като беше въведен стандартът за качествени месни продукти
Десет пъти е намаляло търсенето на продукти с марката "Стара планина" от пускането им на пазара. Това показват данните на производителите, година след като беше въведен стандартът за качествени месни продукти.
Стандартът влезе в сила през лятото, а през есента производителите едва успяваха да задоволят нуждите на пазара. Сега поръчките са изключително малко. Рекламата на продуктите вече не е така мощна, но не само това е причината за слабия интерес, съобщава bTV.
"Краткият срок на годност води до големи бракове, което е причина търговците все по-малко да поръчват от продуктите "Стара планина"", казват от асоциацията на месопреработвателите.
Производителите на млечни продукти не се оплакват от толкова драстичен спад, защото не е имало такъв бум в продажбите, както при месото. Но и при млечните продукти интересът е по-силен към евтините, отколкото към произведените по стандарт.
Продуктите по стандарт продължават да подържат качеството си. Това поне показват проверките на Агенцията по безопасност на храните. А дали качествените храни ще останат на пазара, зависи от потребителския интерес, който в момента се определя от финансовите възможности на българите.