Един от най-честите сигнали е за изтекъл срок на годност или влошено качество на продуктите
Близо 200 сигнала за нарушения в търговската мрежа са подали недоволни потребители от цялата страна в дните около Гергьовден, съобщи ТВ "Европа".
"Българският потребител възприе европейската практика да е близко до контролните власти и се научи да сигнализира при нарушения", казва Любляна Райкова – мениджър проект на горещия телефон на БАБХ.
Един от най-честите сигнали е за изтекъл срок на годност или влошено качество на продуктите. Други сигнали са за хигиената в търговските обекти и начина на съхранение.
Масово магазините и ресторантите у нас предлагат стара храна от предния ден, която е прибавена в друго ястие. Такива нарушения често установяват инспекторите от Агенцията по безопасност на храните. Оказва се, че търговците дори замразявали храната и я предлагали след месец. Глобите за такова нарушение са от 500 лева, като се стига и до затваряне на обекта.
Освен в малките магазини, тази порочна практика успешно се прилага и в ресторантите и хотелите.
Направените до момента проверки и съставените от инспекторите актове имат дисциплиниращ ефект върху търговците, а с това се е подобрило и качеството на консумираната у нас храна, отчитат от Агенцията по безопасност на храните .
Операторите съветват да бъдете точни и кратки, когато подавате сигнал. Оплакването се изпраща в реално време до експерти. Сигналите се приемат всеки ден от 8 сутринта до 9 вечерта на телефон 0700 122 99.