Учените от Агенцията са изследвали всички възможни последствия от удължаването на срока за продажба на яйца
Учените от Агенцията по сигурност на храните - ЕФСА са изследвали всички възможни последствия от удължаването на срока за продажба, респективно срока на годност на кокоши яйца, както в прясно състояние, така и като добавка към хранителни продукти. Срокът за продажба определя докога стоката може да се предлага в магазина, а срокът на годност показва докога продуктът запазва най-доброто си качество.
Удължи ли се срокът за продажба на яйца за домашна упортеба от 21 на 28 дни, рискът от инфекция нараства с 40% за суровите и с 50% за рохко сварените яйца, са установили експертите. Подобни са и резултатите за яйца, преработвани в ресторантьорството. Обикновено те се купуват от търговци на едро.
Докладът е изискан от Европейската комисия, за да послужи като информация при евентуална бъдеща промяна на регламента за обозначаване на срока на годност на хранителните продукти. Объркването на потребителите относно значението на отпечатаните на опаковките дати е една от причините за прахосването на продукти в домакинствата.