1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Голяма част от потребителите са доволни от качеството на българското саламурено сирене

Голяма част от потребителите са доволни от качеството на българското саламурено сирене

Повечето от тях не са запознати със съдържанието и процеса на производство на бялото сирене

На 27 април 2010 г. беше представено количествено проучване за потребителските нагласи и консумацията у нас на бяло саламурено сирене, извършено от агенция "Маркет линкс" по инициатива на "Фама Сердика" ЕАД. Резултатите от изследването позволяват да бъдат направени следните изводи: Бялото сирене, предлагано на българския пазар се възприема като предимно нискокачествено (от две трети от респондентите). Значителна част от българските потребители не са запознати със съдържанието и процеса на производство на бялото сирене, което консумират: Около половината от респондентите не са запознати със съставките на сиренето, което купуват и най-вероятно са сред онези 51%, които не търсят такава информация.

Производството на бялото сирене също е процес, който е непознат на мнозинството от потребителите. Една трета никога не са търсили подобна информация, а други 41% - много рядко/само в отделни случаи. Проучването показва, липса на ясни критерии за добро/висококачествено бяло сирене сред българските купувачи. По-голямата част от участниците в проучването (86%) декларират удовлетвореност от качеството на сиренето, което обикновено купуват. От друга страна, около две трети от респондентите смятат, че бялото сирене на българския пазар е с ниско качество. Пазарът на бяло сирене не се характеризира с висока лоялност към отделните марки.

Преобладаващата част от потребителите (две трети) редуват 2-3 марки и избират между тях в момента на покупка. Въпреки това, в сравнение с преди около 10 години, значимо се е увеличил делът на респондентите, който вземат под внимание коя е марката, която купуват. Качеството на бялото сирене е основен фактор при избор на конкретна марка. Над две трети от респондентите (68%) не биха направили компромис с качеството на бялото сирене за сметка на цената му. Други 25% са склонни да дадат приоритет на цената на бялото сирене и биха пренебрегнали качеството на продукта.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.