През 2012 г. домакинствата в България увеличават консумацията си на малотрайни колбаси

Потребителите купуват все по-често кренвирши, но в по-малки количества

Една от разглежданите сегментации в категорията малотрайни колбаси обхваща кренвирши, наденици и салами. С най-голяма тежест са кренвиршите (около 40% от обемите в категорията), следвани от надениците с дял от близо 30% от закупените количества. Саламите – телешки, хамбургски и "Камчия" – си разпределят около 26% от категорията.

През 2012 г. домакинствата в България увеличават консумацията си на малотрайни колбаси, като положителната динамика се движи основно от кренвиршите. Сегментът присъства в малко над 70% от домовете на домакинствата, които са регистрирали средно по десет покупки за цялата изминала година при девет за предходната 2011. Потребителите купуват все по-често кренвирши, но в по-малки количества, пише Регал.

Покупките на следващия по големина сегмент - надениците, са относително стабилни през 2012 г. спрямо 2011 г. Регистрира се ръст в изразходваните средства, но той се дължи на по-високите средни цени. Успоредно с това купувачите свиват интензитета си на покупка – както от гледна точка на честота, така и на количество на покупка.

От саламите положителна динамика в закупените обеми се регистрира единствено в сегмента телешки и тя се дължи на по-големия брой домакинства, които са направили покупка. Въпреки този ръст обаче те свиват все повече интензитета си на покупка. Подобно на надениците и тук регистрираме по-високи средни цени, които движат разходите нагоре.

Както "Камчия"-та, така и хамбургският салам се свиват леко в обем. При значителен ръст в средните цени хамбургският салам губи купувачи, а оставащите започват да купуват все по-малко количества на единична покупка. По-високи цени и спад в броя на купувачите  се наблюдава и в сегмента на салам "Камчия", но този, който движи негативната динамика в закупените обеми, е свиващата се честота на покупка.

Търговският формат, който привлича най-голям дял от разходите към категорията малотрайни колбаси, са веригите магазини, както и останалите модерни канали. На второ място по дял са традиционните малки хранителни магазини, през които минават малко над 1/3 от изразходваните средства. Специализираните магазини за месо заемат около 1-2% от разходите и не можем да обособим тенденция към нарастване на значимостта им.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.