1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Съюз "Произведено в България" подписа споразумение с голяма търговска верига

Съюз "Произведено в България" подписа споразумение с голяма търговска верига

Договорът предвижда между двете страни отношенията да бъдат етични

След няколкогодишни спорове между български производители основно на храни и представители на големите търговски вериги вчера Съюз "Произведено в България" и една от веригите - "Кауфланд" подписаха споразумение. То предвижда между двете страни отношенията да бъдат етични. Засега не е известно да се готви подобно споразумение с други търговци.

В съюза членуват браншови организации от хранително-вкусовата, текстилната, козметичната и други сектори на икономиката. Сред договорените принципи е този, че общите условия в договорите между двете страни трябва да са публични и принципно еднакви за всички, включително и чуждестранните доставчици, съобщава "Капитал daily".

Записано е още, че едностранна промяна в условията по договора не може да бъде извършвана, освен ако тя не бъде предварително договорена. Двете страни са се разбрали още всички такси, бонуси и отстъпки да бъдат обявени в договора и да са свързани с конкретна реална услуга, както и да не може търговският риск да се прехвърля на доставчика освен при дефекти в качеството или други взаимни договорки.

През последните няколко години доставчиците обвиняват търговските вериги за "оказване на натиск", както и за третирането им по различен начин от чуждестранните доставчици. Този спор доведе в крайна сметка до изготвянето на промени в Закона за защита на конкуренцията, с които се въвежда понятието "злоупотреба със значителна пазарна сила". Този проект обаче нито е публичен, нито е стигнал до Народното събрание.

Междувременно от Сдружението за модерна търговия, което обединява големите търговски вериги в страната, реагираха остро на твърденията на зам.-председателя на парламентарната комисия по икономическа политика Румен Гечев. Той наскоро обяви, че чуждите търговци на дребно обявяват фиктивни загуби в България и "изнасят милиарди левове" печалби зад граница.

От организацията твърдят, че подобни изявления по адрес на големи европейски компании влошават бизнес средата в момент, в който привличането на инвестиции е от ключово значение за икономиката, заетостта и фиска. Търговските вериги твърдят още, че заради благоприятния корпоративен данък в България, който е 10% и е по-нисък от държавите в Западна Европа, "няма икономически стимул печалбите да се изнасят". Оттам припомнят също така, че в условията на криза и свито потребление трудно е всяка година да бъде реализирана печалба.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.