1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Швейцария записа нов рекорд по консумация на птичи продукти

Швейцария записа нов рекорд по консумация на птичи продукти

В страната яйцата и кокошките са класически биопродукти

Нов рекорд по консумация на птичи продукти от местно производство поставиха жителите на Швейцария. През 2019 година на глава от населението се падат 200 яйца и 90 пилешки шницела, показва статистиката. От тях 58 % са от швейцарски птицеферми.
 
В обобщените данни за 2019-та се казва, че стопаните в страната са гледали общо 12 милиона птици, от които 11 милиона са кокошки и пилета. Повече от 7 милиона от тези птици са били за консумация, останалите са кокошки носачки и петли за разплод.
hen
 
Далеч по-скромно е поголовието от пуйки – едва 75 000. С годините стопаните постепенно започват да се отказват, особено след 2006 година, когато една от големите птицекланици прекратява дейността си.
Сред останалите птици има още 4500 патици, 2900 гъски и 700 щрауса. Освен това в швейцарските ферми се отглеждат яребици, пауни, фазани и други пернати. Успоредно с увеличеното поголовие пада и броят на птицевъдните ферми – от 49 000, регистрирани през 1975 година, до 14 хиляди през 2019-та. За този период средният брой на птиците е скочил от 128 на 870.
В Швейцария яйцата и кокошките са класически биопродукти. Една трета от всичките 7300 биостопанства се занимават с птици. Секторът е типичен за по-ниските части на страната, където се отглеждат 8 милиона птици. В хълмистите региони бройката е около 3 милиона, докато в планината над 1000 метра надморско равнище птиците наброяват малко под 1 милион.
 
През 2019-та производството на птиче месо достига 100 000 тона, с 53 % повече, отколкото 10 години по-рано. За същата година швейцарските кокошки са снесли над 1 милиард яйца. Средната годишна консумация на глава от населението е 11 килограма месо, както и 200 яйца. 
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.