Износът e намалял с 9.9%
Търсенето на швейцарски шоколад през 2009 г. се стопи заедно с настъпването на икономическата криза, но новите пазари като Китай и държавите от Персийския залив са отбелязали голям растеж. Това сочат данните, публикувани от асоциацията на производителите на шоколад Chocosuisse, цитирани от "Асошиейтед прес" предаде dnevnik.bg.
Chocosuisse, която се състои от 18 производителя на шоколад в Швейцария, посочи в съобщение, че резултатите от продажбите на вътрешния пазар и в чужбина през миналата година са оставили "сладко-горчив вкус". За първи път от шест години общите продажби са отбелязали спад от близо 6% до 174.109 тона на стойност 1.2 млрд. евро. Износът, който съставлява 60% от продажбите, е отбелязал спад с 9.9% до 567.7 млн. евро. Швейцарците са намалили консумацията по време на кризата, изяждайки със 700 грама по-малко през изминалата година, достигайки средната стойност от 11.7 кг на човек. За сметка на това обаче продажбите в Белгия са се покачили с 34% и показват значителен ръст в Австралия, Китай и няколко страни от Персийския залив, посочват още от Chocosuisse.