1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Заместник изпълнителният директор на ДФЗ представи информация за забавени проекти

Заместник изпълнителният директор на ДФЗ представи информация за забавени проекти

При Местните инициативни групи е имало забавяне над три години

„Когато през месец юни Управителният съвет на Държавен фонд „Земеделие“ взе решение за смяната на изпълнителния директор и на ресорните заместник изпълнителни директори, г-н Бозуков ни събра в сградата на Фонда и ни възложи задачата да променим коренно работата на ДФ „Земеделие“.

Това заяви Боряна Алексова - заместник изпълнителен директор с ресори прилагане на мерките от Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 (ПРСР) и Програма за морско дело и рибарство (ПМДР) 2014-2020 по време на церемонията „Агробизнесмен на България".

„Когато през месец юни Управителният съвет на Държавен фонд „Земеделие“ взе решение за смяната на изпълнителния директор и на ресорните заместник-изпълнителни директори, г-н Бозуков ни събра в сградата на Фонда и ни възложи задачата да променим коренно работата на Фонд „Земеделие“. Част от това бяха да се създадат мерки за публичност, прозрачност и отчетност в работата на Фонда и в тази посока беше изготвен план за действие – мерки, с които вие сте запознати. Установихме забавяне в работата на ДФ „Земеделие“ – над 2000 чакащи проекта със стойност на разходите над половин милиард лева. Особено тежки бяха забавянията в проектите на Местни инициативни групи, в които имаше над тригодишна пауза като към днешна дата мога да заявя, че всички забавени процедури са обработени и 90% от проектите при Местните инициативни групи също са придвиждени напред. Установихме, че има и много проблеми с комуникацията към бенефициентите – те не можеха да се свържат с ДФ „Земеделие“, за да получат адекватни отговори на въпросите. Не знаеха какво става с проектите им. Открихме 4 телефонни линии – 2 за Дирекция „Договориране“ и 2 за Дирекция „Оторизация на плащанията“ като до момента са получени над 1000 запитвания – основно се касае за статус на обработка на проекти, документи и други неясноти. Разработихме и две ръководства на бенефициентите, за да знаят какво се очаква от тях при изпълнение на проекти“, добави още Алексова.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.