България е една от страните с ниска активност при рециклирането на хранителни продукти
Над 30% от хранителните продукти в световен план не се изяждат. Именно срещу извърлянето на храна се бори инициативата "Не изхвърляй, а опитай". Тя обединява бизнеса и потребителите, а сред целите и са изграждането на компостери, благотворителност и припознаване на каузата сред обществото.
България е една от страните с ниска активност при рециклирането на хранителни продукти. Инициативата „Don’t waste, taste” - Не изхвърляй, а опитай цели пълно оползотворяване на храната. Активността на бизнеса и промяната в мисленето на населението ще доведе и до промяна в законодателната рамка в страна, твърдят организаторите. До момента, в инициативата участват 50 ресторанта и барове в столицата, а поканата за включване остава отворена.
Два ресторанта за бързо хранене в София се включват в инициативата за един месец. В продължение на два дни, те се съревновават за най-голям брой продадени бургери и хотдози, направени с продукти, които обикновено се хвърлят от магазините. Въпреки това, качеството на храната е добро, твърдят участниците. Паричните средства ще спонсорират изграждането на компостер в София.
10 % от закупените хранителни продукти и напитки в рамките на кампанията Не изхвърляй, а опитай, ще отидат за благотворителна вечеря за Коледа на хора в неравностойно положение.
Автор: Eлена Дочева