1. Начало
  2. Новини
  3. Любопитно
  4. Ограничават рекламите за нездравословни храни във Великобритания

Ограничават рекламите за нездравословни храни във Великобритания

Целта- намаляване влиянието им върху подрастващите

Нови ограничения за рекламите на заведения за бързо хранене във Великобритания. Мярката влиза в сила от средата на следващата година.

Новите ограничения се отнасят за реклами в социалните мрежи и печатните издания. Те ще допълвате вече съществуващите, прилагани за телевизиите. Така властите искат да намалят влиянието на рекламите върху децата и подрастващите.

Изследване на използването на различни медии показва, че децата между 5 и 15 години във Великобритания прекарват повече време пред компютрите, отколкото пред телевизорите. Затова контролният орган взема под внимание многобройните призиви за по-големи ограничения за рекламите на нездравословни храни и напитки.

Припомняме, че в страната се води дебат дали съдържащите захар газирани напитки да бъдат облагани с допълнителен данък. Целта е да се спре затлъстяването на младото поколение. През 2014 година 30 процента от децата между 2 и 15 години са били с наднормено тегло. 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.