1. Начало
  2. Новини
  3. Любопитно
  4. Суровите условия на Антарктика - тест за трактора MF 5610 и границите на човешките възможности

Суровите условия на Антарктика - тест за трактора MF 5610 и границите на човешките възможности

Природата не се подчинява на планове и графици

MF 5610, модифициран от инженерния екип в тракторния завод на AGCO в Бове ще се управлява от Манон Осервоорт, по-известна като “Момичето трактор”, която вече е карала трактор от родния си дом в Холандия до Южна Африка.

Експедицията Антарктика 2 - 2014, която ще достигне с трактор до Южния полюс, ще трябва да се справи с едни от най-суровите условия на планетата, да се бори с температури до минус 40 градуса по Целзий, силни ветрове, висока надморска височина, бушуващи виелици и мек сняг. Паралелни вълнообразни ръбове, предизвикани от вятър на повърхността на твърд сняг са другата потенциална опасност – често са нестабилни и трудни за преминаване.

Това ще бъде труден преход за трактора Massey Ferguson MF 5610 и многонационалния екип, готов да измине 5000 км на отиване и на връщане от Ново Басе в Антарктика до Южния полюс. И тракторът и екипът са осъществили сериозна подготовка, за да се справят с бъдещите предизвикателства. Една от основните характеристики на леда е неговата непредсказуемост – природата не се подчинява на планове и графици. Следователно, всички графици, свързани с пътуването, трябва да бъдат изключително гъвкави и да подлежат на преразглеждане в съответствие с климатичните условия.

antarctica2_5610_trial_iceland_5184

"Пътуването ще демоинстрира упоритост, инженерни умения, надеждност, работа в екип и високи резултати", казва Кембъл Скот, директор инженерингови продажби и развитие на търговските марки на Massey Ferguson. "MF 5610 е опростена, надеждна машина и членовете на екипа ще допринесат със своите умения и опит за успеха на проекта."
Маршрутът започва от Ново Басе на източния бряг на Антарктика. По време на първия етап - стръмно изкачване от брега към планините, експедицията може да се сблъска с  непрекъснато променящи се условия. Вторият етап ще премине през планини и дълбоки цепнатини в ледниците. По време на третия етап надморската височина ще достигне 3 400 метра и ще трябва да се премине през дълбок мек сняг. Тук въздухът ще бъде разреден, което ще намали мощността на двигателя на трактора. На около 2800 м надморска височина, през четвъртия етап към Южния полюс е по-лесно, но тук експедицията може да бъде сериозно забавена от ледени вълни – вълнообразни ръбове и виелици, които намаляват видимосттa почти до нула. След достигането до полюса, експедицията ще тръгне обратно по същия път.

"Инженеринговият екип на Massey Ferguson е създал последен модел полярен  трактор, който ще помогне на експедицията да се справи с проблемите", добавя Кембъл Скот.
Тракторът MF 5610, 110 к.с. е тестван продължително в обширна студена камера във Франция, проведени са и експедиционни тестове в Исландия. Направените промени в трактора имат за цел да изолират машината и водача от температурите под нулата и неравния терен. Промени са направени и в кабината на трактора, електрическото захранване, входящия въздух и филтрирането. Trelleborg е разработил по поръчка набор от многоцелеви гуми, а Castrol е осигурил подходящи масла, за да се справи машината с минусовите температури и да отговори на функционалните изисквания на MF 5610 по време на целия маршрут. Тракторът ще се движи с гориво Jet A1.

AGCO Parts
ще осигури резервни части, като два пъти дневно ще се извършва преглед и поддръжка на трактора. Авангардна GPS-базирана AgCommandTM телематична система ще предава информация за работата на машината на работещия 24 часа в денонощието екип по поддръжка на трактора във фабриката на AGCO в Бове, Франция, където MF 5600 е проектиран и произведен.

От гледна точка на човешките ресурси, членовете на екипа са преминали цялостно обучение в Северна Канада и Исландия. Те притежават всички технически познания, необходими за живот в студено време - от храненето до навигацията и обучението как да се спи при тези условия – обучението включва придвижване със ски и шейни на дълги разстояния при температури до минус 36 градуса по Целзий.

Членовете на екипа на Антарктика 2 ще спазват режим на хранене  с високо съдържание на въглехидрати за необходимата енергия, както и храни, богати на протеини за поддържане на мускулната маса. В менюто ще бъдат включени ядки, сушени плодове, сирене, ориз и макаронени изделия, както и лиофилизирани храни. Членовете на екипа ще бъдат облечени в най-съвременно облекло от Helly Hansen за максимален комфорт, топлина и дишане, основани на вековния принцип на наслояването.

Водещите индустриални партньори, подкрепящи Антарктика 2 включват Massey Ferguson, Trelleborg, Castrol, AGCO Finance, AGCO части, предпазители Technologies и MechaTrac.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.