В януарския брой на сп. АгроКомпас - равносметка на различните браншове и градивни идеи за новата ОСП

Излезе януарският брой на сп. АгроКомпас с тревожни резултати за земеделието от изминалата 2020 г., с анализи и коментари за новата ОСП и с поглед към пролетна кампания 2021-ва. И не на последно място – с нови решения при семената и земеделската техника.

Кои са акцентите:

 „Трябва да сме наясно в следващите седем години накъде искаме да тръгне земеделието. Европейският път е ясен. Това е зеленият път, дигитализацията и иновациите. Няма как да избягаме от това. Въпросът е ние в България по какъв начин ще постигнем тези цели и какви мерки ще прилагаме. Кои сектори ще са приоритетните. Какви инструменти ще използваме, за да минем към неутрални по отношение на климата икономика и земеделие“, споделя евродепутатът Атидже Велиева-Вели.

Във връзка с новите зелени предизвикателства пред европейските фермери Стоилко Апостолов, управител на Фондация Биоселена, смята, че „трябва да си поставим за цел постигането на определени проценти сертифицирани биоплощи и да сметнем колко пари ще ни трябват за следващите седем години - и тогава вече да определяме ставката на плащанията.“

На фокус: Животновъдни ферми и млекопреработвателни предприятия в колапс. Какви са причините – разказва Димитър Зоров.

Овцевъди и козевъди: Искаме гарантирани бюджети и по-ниски тавани на проектите през новия програмен период. Според Янка Попова, съпредседател на НОКА, мерките от страна на държавата за подкрепа на сектора през 2020 г. са били адекватни.

Равносметка и тенденции: Традиционно българският потребител няма доверие в биологичните продукти, твърди биологичният пчелар Петко Симеонов и допълва: комбинацията от ниска цена, лоша реколта и недостатъчно подпомагане е причината голяма част от пчеларите да се отказват от този бизнес 

„Биото е начин на живот, не просто работа, това е призвание. Биото е много важно за мен. Първо да знам с какво храня собствените си деца. Като химик по образование ми е ясно, че българските деца трябва да се хранят здравословно. Защото, за съжаление, масово те ядат храни с консерванти и оцветители“, споделя Бети Василиева.

„Започнах да се занимавам с гъбопроизводство през 2000 г. Стартирах бизнеса си с познатите на всички торби с пепелина - хранителна среда за култивирани гъби. Постепенно производството премина на торф. С годините ръчният труд се увеличи, затова и реших да инвестирам в ново предприятие. Вече е много по-лесно. Предприятието за мащабите на страната ни е малко, но модерно. В сравнение със средноевропейския производител е бутиково“ – това е накратко развитието на бизнеса на Станислав Манолов, производител на култивирани печурки.

Какво може да накара един млад човек да се захване с отглеждането на Мурсалски чай. Ще ви разкажем историята на Николай Горов от София.

Местно развитие: Какви проекти се изпълняват на териториите на МИГ Земен и МИГ Поморие.

 

Всичко това и много още в новия брой на сп. АгроКомпас!

 

агрокомпас 01-2021

Ако желаете и Вие да получавате сп. АгроКомпас, за повече информация и заявяване на абонамент: 0888 750 853 или 0700 200 63.

За една година - 50 лв. без ДДС

За две години - 90 лв. без ДДС

Ако заявите годишен абонамент чрез сайта www.agrocompass.bg - 40 лв. без ДДС.

Електронно копие на списанието - 30 лв. без ДДС за 12 броя.

Може да се абонирате чрез Български пощи или Доби прес.

Каталожен номер 1053!

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.