Panda Labs открива новатори в сферите на храните и отпадъците

Седемте най-добри отбора от цялата страна ще премерят сили на финала на мастъркласовете, организирани от WWF

Тази седмица в София Тех Парк се провеждат финалните етапи от мастъркласовете „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“, които са част от младежката иновационна програма на WWF България – Panda Labs. Участниците са будни ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с афинитет към иновациите, технологиите, природните науки и опазването на околната среда.

Най-добрите отбори стигнаха до тук, след като бяха избрани да се включат в един от двата тематични семестъра – „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“ – в конкуренцията на стотици кандидатури. Всеки от семестрите завърши с тридневен хакатон, в който, водени от специалисти от бизнес средите, науката и НПО сектора, отборите работиха неуморно, за да представят своите иновативни решения за справяне с наболели екологични и социални проблеми.

Най-добрите отбори получиха шанса да преминат към следващото ниво – мастърклас. Тук опитно жури ще определи кои отбори имат най-перспективен бизнес план, за да превърнат идеята в успешен продукт или услуга. Най-добрият отбор от всеки тематичен семестър ще получи сумата от 10 000 лв., за да създаде стартъп и реален прототип на своята идея.

Кои отбори се борят за наградата?

В „Бъдещето на отпадъците“ това са:

  1. Отбор КафЕко с план за създаване на еко капсули за отопление от кафе и друг остатъчен материал;
  2. Отбор EcoFemly с идея за мобилнo приложениe, което да дава информация дали харесания от нас продукт може да бъде рециклиран и да стимулира потребителите да рециклират повече;
  3. Отбор WastEd Pandas – разработва мобилно приложение, което да повиши осведомеността на потребителите за разделното изхвърляне на отпадъци.

В „Бъдещето на храната“ са:

  1. Отбор BioFoam с био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители;
  2. Отбор МKD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни;
  3. Отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупени продукти от магазини и ресторанти;
  4. Отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане.
Преди обаче да бъде определен отборът победител във всяка от двете тематични сфери, участниците минават през наситена програма от лекции по финанси, маркетинг, технологии за привличане на инвеститори и други, а също и посещават различни лаборатории и бизнес централи. Този уикенд участниците ще представят своите завършени идеи с бизнес планове пред жури, след което ще бъде излъчен и финалният победител.

Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.

В края на април стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.Повече информация за програмата Panda Labs можете да намерите тук.
 
 
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.