1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. АБС: Държавната реклама и политика в областта на селския туризъм е изключително слаба

АБС: Държавната реклама и политика в областта на селския туризъм е изключително слаба

Според Асоциацията българското министерство на туризма рекламира селския туризъм с градски дестинации

По данни на Асоциация на българските села за реклама на най-разпространения по територия тип туризъм у нас, който играе и съществена роля за социално-икономическото развитие на селските региони, държавата не отделя на практика никакво специално внимание.

Министерството на туризма харчи държавни и европейски средства за непрофесионално направени реклами, без ясна визия, целева насоченост и концепция към търсената аудитория. Освен това през последните години ключовите думи "селски туризъм" липсват в лексиката на официалните изказвания по време на публичните мероприятия на ресорното министерство, се казва в прес съобщение на АБС.

Според Асоциацията липсата на тясна ангажираност по въпроса за национална и чуждестранна реклама на селския туризъм води до публикацията на експресни и необмислени рекламни материали, които рекламират под наименованието селски туризъм, градски дестинации като Велико Търново, Добрич, Златоград и т.н. Освен, че българското министерство на туризма рекламира селския туризъм с градски дестинации,  се оказва, че липсва диференциране на целевата аудитория и уеднаквяване на рекламата към българските туристи с тази към чуждестранните. Под шапката на "селския туризъм" са пришити и реклами на планински дестинации като природните паркове Рила и Пирин.

През последните години в нито едно от международните туристически изложения, България не е рекламирала селския туризъм у нас като привлекателна дестинация. По темата липсват професионални рекламни видео клипове, печатни и онлайн материали.

В Националната стратегия за туризма липсва ясно изразена концепция за инвестиции в  обновяване и облагородяване, маркетиране и рекламиране на архитектурните и природни забележителности в селата у нас, които всъщност са основният притегателен фактор за туристите. По информация на АБС към момента липсва и национална система за акредитация на местата за настаняване в селския туризъм и фирмите, опериращи в този сектор, която да включва критерии, минимални стандарти, символика, формални механизми за контрол и обработка на туристическите рекламации.

Според АБС в Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 и възможностите за финансиране по мярка 6.4, която подкрепя с европейска субсидия инвестициите в селски туризъм, липсва ясна координация и публичност между Министерството на туризма и Управляващия орган по ПРСР, които да приложат ефективни механизми срещу фиктивното усвояване на европейски средства. Все още не е ясно как ще се проконтролира и предотврати дублирането на лошата практика от предходния програмен период, когато средствата за селски туризъм послужиха за построяване и ремонти на частни къщи, вили и имения.

Асоциация на българските села призовава да се предприемат спешни мерки срещу изброените по-горе слаби звена в управлението и да се използва максимално ефективно и целесъобразно потенциалът на селския туризъм, който заедно със земеделието е приоритет за развитие на селските райони в цяла Европа, но не и в България към момента.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.