Хората вече не търсят комерсиалните зимни и летни курорти, а предпочитат нещо различно
Притеснително е, че в Закона за туризма няма концепция за националната реклама и тя се прави единствено с европейски средства. България трябва да приключи с идеята, че е дестинация за всичко и за всички сезони. Летните курорти няма нужда от реклама, защото тя се прави от големите туроператори. Повече има смисъл да акцентираме върху автентичното, върху вкусовете, пейзажите и нещата, които могат да откроя страната като дестинация. Това каза в сутрешния блок на телевизия България он ер Любомир Попйорданов, основател на Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ).
Едно от нещата, които трябва да се променят например е регулацията за хижите. Сега никой не ги контролира и това е проблем, защото хората нямат доверие и предпочитат да спят в къщите за гости, обясни още Попйорданов.
Той коментира също така, че България е много привлекателно място за чуждестранните туристи, но трябва да се развие инфраструктурата, за да идват повече чужденци. Мнението му е, че планините и българското село са много важни за развитието на туризма. Ако те се развият и развитието на туризма би било много по-успешно, защото хората вече не търсят комерсиалните зимни и летни курорти, а предпочитат нещо различно.