1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Panda Labs на WWF с идеи за бъдещето на храната

Panda Labs на WWF с идеи за бъдещето на храната

Как младите хора биха променили хранителната индустрия у нас

Програмата за иновации на WWF – Panda Labs навлезе в своя нов семестър, посветен на бъдещето на храната. Неговата цел е да провокира десетки млади хора да генерират новаторски идеи за бъдещето на хранителната индустрия и хранителните отпадъци. Предизвикатеството привлече интереса на повече от 160 младежи от Русе, Бургас, Хасково, Велинград, Плевен, Варна, Шумен, Сандански и София.

Пролетният семестър вече стартира с хакатон „Бъдещето на хранителната индустрия“. С много ентусиазъм и творческа енегрия в него се включиха ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години, голяма част от които развиващи се в различни STEM направления като природни науки, математика и технологии. По време на интензивното тридневно събитие 12 отбора разработиха идеи, свързани с преодоляването на предизвикателствата в хранителната индустрия и излязоха с решения за по-устойчивото развитие на сектора на храните.

Началото на хакатона постави лично изпълнителният директор на WWF България Веселина Кавръкова, която приветства участниците. Те получиха подкрепа и от специалисти от областите на бизнеса и науката, работещи в сферата на храните и инвестиращи в иновации и устойчиви практики. От Kaufland България, които са съмишленици на програмата за поредна година, споделиха с отборите любопитни детайли около сертификацията и процеса по гарантиране качеството в търговията с храни. А от Института по криобиология и хранителни технологии към Селскостопанската академия разкриха подробности за техниката по създаването на опаковки.


„Програмата Panda Labs търси млади иноватори и предприемачи, които създават устойчиви решения за преодоляване на екологичните предизвикателства на нашето време. Едно от тях безспорно е свързано с производството на храните. От WWF вярваме, че тези млади хора имат както желанието, така и потенциала да превърнат тази индустрия в един екологично чист отрасъл на нашата икономика“, сподели Виктория Табакова, координатор програма „Младежка ангажираност“ във WWF.

 

Семестър „Бъдещето на храната“ се изпълнява с подкрепата на WWF Global Food Practice. В това направление от работата си международната природозащитна организация се фокусира върху устойчивите хранителни системи, намаляването на хранителните отпадъци и справянето с ефектите от селското стопанство и рибарството върху околната среда. Участниците научиха повече за това от Лили Да Гама, програмен мениджър по хранителните загуби и отпадъци във WWF-UK, както и от д-р Амит Мори от университета в Оубърн, САЩ който представи научни разработки за удължаване живота на храните.

В края на изпълнените от лекции и работа дни от хакатона отборите представиха своите решения пред експертно жури в състав ас. Николай Солаков от Института по криобиология и хранителни технологии, Жасмина Гевезиева, основател на Cardinal Bites и Ваня Божилова-Стоянова от  Kaufland България. То бе изправено пред нелеката задача да избере най-иновативната и изпълнима бизнес идея, която решава реален екологичен казус в сферата на производството, дистрибуцията и съхранението на храните. След дълги и задълбочени дискусии журито все пак отличи отборите:

  • Отбор „SmartFood“ – с идея за биоразградима опаковка за яйца, изработена от изхвърлени по нашето Черноморие водорасли и нишесте от отпадъчен материал от картофи;
  • Отбор „Иноватив“ – с решение за създаване на биоразградими пликове, запазващи качествата на стоката по време на транспорт, и с индикатор, който отразява качеството на храната при нейното пристигане на мястото за продажба;
  • Отбор „Еко Рицари“ – с идея за замяна на еднократните пластмасови кутии за храна и разработка на алтернативи от ориз.

Първите три отбора-финалисти в хакатон „Бъдещето на хранителната иднустрия“ от семестъра на Panda Labs ще продължат да развиват своите идеи с помощта на предприемачи, бизнес лидери и експерти по време на мастър клас през юни. Отборите-победители ще се състезават за стартово финансиране от 7 000 лв., с което ще могат да поставят началните стъпки в изпълнението на своята устойчива бизнес идея.

 Програмата на WWF България Panda Labs търси следващото поколение иноватори и предприемачи, които създават устойчиви решения за преодоляване на актуални екологични предизвикателства. Panda Labs се осъществява от WWF България с любезната подкрепа на Фондация „Америка за България“, Kaufland България и Държавния департамент на САЩ.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.