1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Тежка остава навигационната обстановка по цялото протежение на река Дунав

Тежка остава навигационната обстановка по цялото протежение на река Дунав

Особено голям е проблемът за Гюргевския порт

Тежка остава навигационната обстановка по цялото протежение на река Дунав. Част от товарите достигат до входовете на пристанищните комплекси, но не могат да застанат на позиция за разтоварване. Особено голям е проблемът за Гюргевския порт, откъдето са потърсили съдействие от Агенцията за проучване и поддържане на плаването по река Дунав.

Агенцията  в Русе разполага с уникална техника от плаващ кран и дълбачка. Вече на няколко пъти румънските пристанищни власти са отправяли молби за ползването на плаващия кран. Причината е, че пристигащите контейнеровози със стоки от Китай за Букурещ са с дълбочина на газене около 2 метра, а в момента допустимото газене в Гюргевския порт е 1,40 метра.

От Агенцията коментираха, че подобна цикличност на речното ниво се наблюдава на всеки 10 години, но такова затруднение като сегашното не е имало от 50 години насам. Причината е бързото спадане на нивото и невъзможността реката сама да си направи по дълбоко корито. Според експертите трябва част от реката да се отбие и да се накара да минава през основното легло - там, където е корабоплавателният път.

Агенцията вече е направила две нови трасета за корабите в районите на Батин и Вардим, а днес се работи в района на остров Белене.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.