Алпинисти вече са обходили най-опасните участъци между гарите Бов и Лакатник
Преди първия сняг специализирани екипи от алпинисти щурмуват отвесните скали в Искърския пролом, за да предпазят влаковете от падащи камъни и дървета, съобщи БНР.
Специалистите смятат, че ако всеки лев бъде вложен за профилактика на рисковата железопътна линия ще спомогне за спестяване на по-големи разходи за възстановяване на щетите от свлачища и природни бедствия. Така ще се повиши и сигурността на пътуващите.
Пример за това е линията София-Мездра, където стръмните напукани канари, обрасли с дървета на недостъпни места, са обичаен пейзаж. По тази линия по време на зимните бури и обилни валежи често се стига до срутване на големи камъни по железния път. „Има нужда да се обезопасят трудно достъпните места над линията, които застрашават влаковете. Опитваме се да предпазим да не падат камъни от ронливите скали", заяви алпинистът Евгени Цветанов.
Оборудвани с лостове и моторни резачки, алпинистите вече са обходили най-опасните участъци между гарите Бов и Лакатник, а сега продължават да почистват надвисналите камъни и дървета към гара Мездра.
Есенната профилактика в Искърското дефиле включва укрепване на 18 хиляди квадратни метра каменопади и монтиране на 10 декара предпазни железни мрежи върху тях, уточниха от Националната компания „Железопътна инфраструктура".