1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Биосекторът в Германия набляга на подбрани съставки

Биосекторът в Германия набляга на подбрани съставки

Все повече се търсят продукти без лактоза или глутен

Плодови блокчета без добавени подсладители, снимка на основателя на фирмата на етикета и други специални съставки – това са новите тенденции при био храните, показани на най-голямото изложение на бранша, стартирало в сряда в германския град Нюрнберг.

Зелено кафе с много антиоксиданти, майонеза за вегани и цели разкази за фермата, в която са отгледани продуктите. Тези неща привличат клиенти, загрижени за здравето си, смятат производителите на био храни.

И през миналата година оборотите им отбелязаха ръст, но политическата рамка за бранша все още носи притеснения. По данни на статистиката през 2014-та секторът в Германия е добавил нови почти 5 % до 8 милиарда евро оборот. Това са около 4 % от общия пазар на хранителни продукти в страната.

Все повече се търсят продукти без определени съставки, като например лактоза или глутен, твърдят запознати. Същевременно расте делът на вносните стоки, тъй като местното производство не може да задоволи търсенето. Площите, които се стопанисват по биостандартите, се увеличават всяка година. През 2014-та са добавени нови 2,7 %, като днес 6,5 на сто от всички земеделски площи са био.

От развитието са доволни и търговците. Печалбите на магазините за биохрани са скочили миналата година с 10 % до 2,7 милиарда евро. Въпреки положителните икономически показатели обаче, браншът е загрижен и настоява за повече подкрепа от страна на политиците, най-вече в общоевропейски план. Производители и търговци не са наясно какво да очакват от предстоящата реформа на биодирективата на Европейския съюз. Тя определя правилата за производството, преработката и етикетирането на биопродуктите. Участниците в сектора се притесняват, че промените ще ги ударят по джоба.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.