Всеки участник във "Винария" се старае да привлече колкото може повече посетители към своята експозиция. Някои канят известни изпълнители на щанда си, други прожектират клипове или организират презентации. Най-големият наплив обаче е пред тези павилиони, в които целодневно наливат на желаещите от изложените питиета.
За ценителите на най-добрите напитки е предвидена и специална зала за платени дегустации в 10-а палата. Там таксата за вход е 10 лв., но на посетителите се предлагат проби от всички вина, отличaени със "Златен ритон" през миналите винарски изложби.
За тези, които искат да заредят хладилника си с класни питиета, е предвидена специална търговска зона в партера на осма палата. Там родните винпроми ще продават до неделя включително продукцията си на производствени цени.
Изложбата не е само празник, а и сериозен делови форум за изява на българските производители и търговци, както и на реномирани фирми от много страни. На изложбата в Пловдив ще се срещнат и министрите на земеделието на Албания, Македония и Босна и Херцеговина.
Те пристигат по покана на министър Мехмед Дикме. Те ще вземат участие в международната конференция на високо ниво под наслов "Инициатива за развитието на винарството и лозарството в страните от Югоизточна Европа".
В рамките на "Винария" ще се проведе и конкурс за най-добър рекламен клип на вино и високоалкохолни напитки. За първата по рода си надпревара в тази област участие са заявили "Винпром Пещера", "Вини Сливен", "Винпром Плевен" и "СИС индъстрис" - Карнобат. 9-те рекламни клипа ще се състезават за наградата "Рогът на изобилието".
Статуетката, изработена от столичния скулптор Павел Божерянов, ще бъде връчена на победителя на бала "Вино и любов, любов и вино./standartnews.com