1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Фермерските пазари на Lidl свързват малки и средни производители с клиентите от големите градове

Фермерските пазари на Lidl свързват малки и средни производители с клиентите от големите градове

Сред многото позитиви от пазарите участниците открояват възможността да достигнат до повече и по-различни от традиционните си потребители

Родни продукти, любими традиционни вкусове и характерни продукти от различните райони на страната се предлагаха през цялата изминала 2022 година на фермерските пазари на Lidl. С тях веригата не само предостави възможност на потребителите в големите градове да открият автентични продукти с отлично качество, с които да обогатят трапезата си през всички сезони, но и подкрепи малки и средни български производители с още една възможност да пласират стоката си. Колко и какви са ефектите на нарастващата всяка година подкрепа, от Lidl споделиха цифри и отзиви. 
 
През изминалата година Lidl организира 14 фермерски пазара, които преминаха с растящ интерес и от страна на потребителите, и от страна на фермерите и производителите. По данни на веригата броят на потребителите, избрали да опитат фермерска продукция, се е увеличил двойно спрямо 2021 г., а броят на малките производители, които са предложили продукцията си, е нараснал с 62%.
 
„Идеята да се подкрепят българските производители е много добра и изключително необходима за нас в тези трудни времена, а това, че голяма компания като Lidl полага грижа и организира пазари за малките производители в България, е безценно. Така моята продукция достига до повече клиенти“, казва земеделският производител Радостин Стоянов, от Бургас, който отглежда зеленчуци.
 
Сред многото позитиви от пазарите участниците открояват възможността да достигнат до повече и по-различни от традиционните си потребители и да запознаят клиентите в столицата и други големи градове с автентични продукти от всички краища на страната. Подкрепените фермери през 2022 г. са от 58 населени места - над двойно повече от 2021 г. Те са представили на посетителите богато разнообразие от вкусни и качествени предложения, сред които млечни, месни и хлебни изделия, биосертифицирани плодове и зеленчуци, сиропи, разядки, мед, вино, билкови тинктури и др. 
 
„За нас производителите е много важно да достигнем директно до крайния клиент, без прекупвачи и допълнително натоварване на цените на продуктите. Няма по-хубаво от това ти лично да отговаряш на въпросите на клиентите, да обясниш къде и как произвеждаш всичко, да погледнеш в очите доволните и недоволните клиенти и да знаеш къде се справяш и в какво грешиш. Така успяваме да  скрепим връзката с потребителите и да създадем трайни взаимоотношения с тях“, споделя Лидия Заркова, собственик на Органик БГ, гр. Монтана, производител на различни оцети и плодови вина.
 
Освен да сложат на трапезата си свежи и качествени продукти, директно от производител, фермерските пазари на Lidl са дали на хиляди българи възможност да се докоснат и до множество демонстрации на понякога позабравени вече традиции и занаяти. Как се плете с ракита, каква е тайната на дърворезбарството, как изглежда току-що извадената пчелна пита и какъв е пътят на меда от кошера до готовия за консумация мед - това са само част от автентичните български занаяти, до които през 2022 са се докоснали посетителите на пазарите на веригата. 
 
Още от април стартират тазгодишните издания на фермерските пазари, с които от Lidl планират предоставят възможност на още повече родни производители да бъдат по-близо до клиентите. 
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.