През март 2008 г. продадената бира от българските пивоварни е била 448 551 хектолитра или с 2,87 на сто повече от същия месец на 2007 г.
Продажбите на бира в страната през тази година продължават да се увеличават и доказателство за това са реализираните 902 889 хектолитра бира през първото тримесечие, показват данните на Съюза на пивоварите в България. Данните обаче не обхващат целия бирен пазар в страната, защото не всички пововарни компании са членове на съюза.
Повишението спрямо същия период на миналата година е 1,73 на сто, доста по-добре от първия месец на годината, когато имаше изоставане, и от периода януари-февруари, когато ръстът бе под процент. През първите три месеца на миналата година са били изпити 887 512 хектолитра, а тогава ръстът спрямо 2006 г. е бил над 32 процента.
Резултатите от първите тримесечия на годината в последните три години показват, че ръстът на потреблението на бира се забавя, но тя е силно сезонен продукт и по-точен анализ може да се направи едва след края на първото шестмесечие на годината. През тази година има и европейско първенство по футбол (по време на такива събития рекламната кампания се засилва), а това също ще окаже влияние върху резултатите.
Само за март реализацията на бира от страна на членовете на Съюза на пивоварите е била 448 551 хектолитра или с 2,87 на сто повече от същия месец на 2007 г. Спрямо февруари нарастването на продажбите е с почти 73%, а продажбите през третия месец на годината са малко по-малко от общите за първите два месеца на годината.
С най-големи продажби за месеца и тримесечния период продължава да е "Загорка" АД. Компанията е реализирала съответно 142 219 хектолитра бира за март и 296 473 хектолитра за тримесечието. Износът на компанията за месеца е 52 хектолитра.
"Каменица" АД има продажби на 135 051 хектолитра през март и 241 380 хектолитра за първите три месеца на тази година. От тях износът на компанията за предходния месец е 1121 хектолитра. Следващата по реализация компания е "Карлсберг България" АД със 120 570 хектолитра за месеца и 267 134 хектолитра за периода.
Лидерското място по износ сред българските пивоварни компании държи "Болярка ВТ" АД с 4569 хектолитра за март. Общо продажбите на дружеството за март са 43 263 хектолитра, а за тримесечния период те са 80 006 хектолитра. "Ломско пиво" АД отчита продажби на 7448 хектолитра за предходния месец и 17 896 хектолитра за периода.
Съюзът на пивоварите предоставя ежемесечно данни за продажбите на "Загорка" АД, "Карлсберг България" АД, "Каменица" АД, "Болярка ВТ" АД и "Ломско пиво". Членове на Съюза на пивоварите са общо девет пивоварни завода, собственост на седем компании, както и пет минипивоварни.