1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. "Ол инклузив"-храненето е повишило качеството на ресторантьорската услуга

"Ол инклузив"-храненето е повишило качеството на ресторантьорската услуга

Феноменът е довел до здравословна редукцията на броя на курортните ресторанти

Повече от 20 на сто от самостоятелните ресторанти по зимните и летните курортни на страната са преустановили дейността си през последните пет години, заради навлизането на системата "ол инклузив", предлагана от хотелите. Това каза за БТА заместник-председателят на Българската туристическа камара Евелин Виденов.

Според Виденов навлизането на "ол инклузив"-храненето е помогнало да се повиши качеството на ресторантьорската услуга и е съдействало за задържането на парите на туристите в хотелите. Качеството на храна при "ол инклузив" е по-добро, защото се спазват всички изисквания на HACCP - системата за безопасност на храните, коментира специалистът. За целия летен сезон за тази година са постъпили около 15 - 20 оплаквания от храната при "ол инклузив", което е нищо на база човеко-дните за изхранване, отбеляза Виденов.

Феноменът "ол инклузив" е довел до здравословна редукцията на броя на курортните ресторанти, като са прекратили работа по-слабите и с не толкова гъвкава политика търговци, коментира Виденов.

Извън тези, които са прекратили дейността си, голям е делът на самостоятелните ресторанти в летните и зимните курортни, които оцеляват, благодарение на това, че са се специализирали главно в допълнителното изхранване на туристически групи или са станали питейни заведения. Част от ресторантите, които се намират в градове, които са включени в туристически обиколки на групи, преструктурират дейността си, като сключват договори с туроператори за изхранване на групите почиващи в големите курорти. Например по този начин са трансформирали дейността си самостоятелни ресторанти в Несебър, в които обядват или вечерят групи от курортите "Албена" и "Златни пясъци".

За последните пет години се наблюдава устойчива тенденция почти 80 на сто от чуждестранните туристи, които посещават България, да са на изхранване "ол инклузив".

Обратната е тенденцията при българските туристи, които използват хотелската база само за настаняване, и предпочитат да се хранят в ресторантите. Добрият турист за българския туризъм е родният турист, каза Виденов. Българинът със сигурност харчи с 50 на сто повече от чужденеца по заведения за хранене, допълни той.

Междинният тип ресторанти, в които се предлага както европейска, така и българска национална кухня, са най-посещавани, показват наблюденията на заместник-председателя на Българската туристическа камара.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.