Изискването за електронен подпис се налага след последните промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП)
От днес Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще приема оплаквания по електронен път само чрез специална форма, поместена на уеб сайта на институцията в секцията „Подай жалба”, която е съобразена със Закона за защита на потребителите. КЗП напомня, че писмените жалби и сигнали трябва да съдържат средните елементи:
1. наименованието на органа, до който се подава жалбата, сигналът или предложението;
2. имената, пощенския (електронен) адрес на жалбоподателя;
3. наименованието на фирмата или на търговския обект, срещу когото е жалбата и неговото седалище или адрес на управление;
4. конкретно формулиран проблем и искане на жалбоподателя;
5. документи, които да удостоверят сключването на сделката и условията по нея.
6. електронен подпис на адресанта.
Изискването за електронен подпис се налага след последните промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП) в сила от 01.03.2011г., според които върху всички писмени оплаквания на потребителите трябва да бъде положен подпис на подателя. Жалби, сигнали и предложения без подпис няма да бъдат разглеждани.
Писмени жалби на хартиен носител ще продължат да се приемат всеки делничен ден от 9.00 до 17.30 часа в офисите на регионалните подразделения на КЗП, както следва:
София – пл. „Славейков” 4А, ет. 3
Кюстендил – ул. „Демокрация” 44, ет. 9, стая 5
Перник – ул. „Св. Св. Кирил и Методий” 11, ет. 3
Дупница – пл. „Свобода” 1, ет. 3, ст. 57
Благоевград – ул. „Георги Измирлиев” 1, ет. 5, стаи 507 и 508
Сандански – ул. „Асен Хадживасилев” 9
Бургас – ул. „Калоян” 16
Сливен – бул. „Цар Освободител” 1, Сградата на Община Сливен, стая 68
Ямбол – ул. „Търговска” 57, ет. 6, стая 6
Варна – ул. „Бдин” 14 А, ет. 3
Добрич – бул. „Добруджа” 28, ет. 4, стая 401, ет. 5, стая 27
Шумен – ул. „Съединение” 71, ет. 2, стая 12
Търговище – ул. „30-ти януари” 1, ет. 3
Разград – уч. „Бели Лом” 37А, ет. 10
Силистра – ул. „Христо Смирненски” 2
Монтана – пл. „Жеравица” 1, етаж 8, стая 803
Видин – ул. „Градинска” 1, ет. 1, стаи 4 и 5
Враца – ул. „Мито Цветков” 2, ет. 5, стаи 14 и 15
Русе – пл. „Свобода” 6, ет. 5
Габрово – ул. „Брянска” 30, ет. 4
Велико Търново – пл. „Център - 2”, Корпус 2, ет. 1
Ловеч – ул. „Търговска” 43, ет. 4
Плевен – пл. „Възраждане” 1, ет 3
Пловдив – ул. „Велико Търново” 25
Стара Загора – бул „Цар Симеон Велики” 108, ет. 9
Пазарджик – ул. „Генерал Гурко” 3, ет. 3, стая 3
Хасково – ул. „Патриарх Евтимий” 2, ет. 3
Кърджали – ул. „Деспод Слав” 1, ет. 4, стая 417
Националният телефон на потребителя 0700 111 22 работи денонощно, седем дни в седмицата. В рамките на работния ден потребителите могат да получат консултации за техните права при ползването на стоки и услуги.