1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Пивоварният бранш най-активно въвежда политики за социална отговорност

Пивоварният бранш най-активно въвежда политики за социална отговорност

Това стана ясно по време на стартирала днес конференция на КТ „Подкрепа"

Пивоварният бранш в страната е секторът, който подхожда най-активно и организирано към въвеждането на политики за социална отговорност, пише econ.bg. Това стана ясно по време на стартирала днес, 26 май, конференция на КТ „Подкрепа", която има за цел да представи водещи социални практики и инициативи в различните индустрии в страната.

По време на откриването на конференцията днес, 26 май, президентът на КТ „Подкрепа" д-р Константин Тренчев изказа мнението, че определя пивоварния бранш за един от малкото, които се отличават с по-различен манталитет на индустриалните отношения. Пивоварният сектор е избран за пилотен в прилагането на добри практики за корпоративна социална отговорност, стана ясно още по време на събитието днес.

Индустрията е избрана за такава от независим експертен състав и въз основа на 12 ключови критерия. Сред тях са дългогодишно сътрудничество между синдикати и работодатели и наличие на браншов колективен трудов договор, разпростирането на действието му върху всички предприятия от бранша, членство на работодателските и синдикални организации в национално признати профсъюзни организации, подписан Етичен кодекс между социалните партньори, многонационални компании в бранша, реализиране на проекти със социална насоченост и стандарти за тяхното отчитане и др. Покриването и изпълнението на всеки един от тези показатели е доказателство за отговорност, прозрачност, отчетност и социална ангажираност на секторно ниво, категорични са синдикатите, заявяват от Съюза на пивоварите.

Като предимство за пивоварния сектор се отчита и ролята на мултинационалните компании. Световни лидери в пивопроизводството са инвеститори в българските пивоварни. Днес те заемат 87% от пазара на бира в страната.

Браншът е изключително активен в организирането на проекти и кампании в сферата на Корпоративната социална отговорност (КСО). Инициативите са насочени към отговорната консумация, превенция употребата на алкохол от лица под 18 г., адресирани към родителите обучения и консултации, отговорно шофиране без алкохол, информационна кампания за съставките и качествата на бирата, базирана на научни изследвания, саморегулация на маркетинг комуникациите.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.