По-скъпият ток ще доведе до по-високи цени на колбасите на българския пазар

Все още е трудно да се каже в какъв процент ще се изразява ръстът

По-скъпият ток ще доведе до по-високи цени на колбасите на българския пазар, коментира председателят на Асоциацията на месопреработвателите в България Кирил Вътев. Все още е трудно да се каже в какъв процент ще се изразява ръстът.

През последните две години трайно се е променила тенденцията за консумация на месни продукти. Вместо на деликатесните продукти, българите все повече наблягат на възможно най-евтините малотрайни колбаси, констатират от асоциацията.

Аналогична е ситуацията при млечните продукти. 60% от продажбите в сектора се генерират от продукти, произведени с палмово масло, информира от своя страна председателят на Асоциацията на млекопреработвателите в България (АМБ) Димитър Зоров. По думите му, производителите не могат да си позволят да вдигнат цените, затова ще им се наложи да продават на границата на производствените разходи. Възможно е те дори да са на загуба в някаква степен, пише econ.bg.

Млекопреработвателите няма да повишават цените, защото очакват кризата да отмине скоро и те да продават на реалните такива, без да са изгубили клиентите си. За да запазят позициите си на пазара, много фирми се принуждават да продават продукти с растителни мазнини, смята Зоров.

Вчера, 2 юли, Мариана Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България и председател на Консултативния съвет по зърното, съобщи, че засега увеличението при тока няма да доведе до поскъпване на хляба. Тя обясни, че не може да бъде предвидено как овишената цена на енергията върху жътвата, както и каква ще бъде цената на зърното към момента на прибирането му.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.