1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. По-високо потребление на безалкохолни напитки

По-високо потребление на безалкохолни напитки

Цените се задържат на нивото от миналата година

За 9-те месеца на 2008 г. потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 11%. Консумирани са напитки в размер на 1358 мил. литра, което е с 140 мил. литра повече от същия период на 2007 г. Това сочи статистика на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки.

Консумацията на бутилирани води се е повишила с 10% и е нараснала с близо 56 мил. литра. При натуралните минерални води увеличението е с 9%, а на водите, предлагани в обществения сектор в галони 19,4 литра с 11%. За 9-те месеца българският потребител е изпил общо 587 мил.литра бутилирани води.

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 17%. В момента на българския пазар се предлагат над 1000 вида от 60 марки плодови сокове и нектари на наши и чужди производители.

Сравнително високи са продажби на газирани напитки, увеличението при които е с 9%. Консумирани са близо 47 мил. литра напитки в повече от м.г. Търсенето на напитките тип “кола” е нараснало с 16%, на тип”портокал” с 18%. При напитките “лайт” продажбите са увеличени с 30%.

При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за деветте месеца е нараснало с 11% или с 6 мил.литра повече от м.г. При разтворимите прахообразни напитки увеличението е с 19%.

В групите на напитките “студен чай” и “енергийни & спортни” ръстът за деветмесечието е съответно 58% и 54%. Увеличава се делът на продукти от двете групи, произведени в България. Благодарение на тях цените на продуктите, които се предлагат на пазара, се задържат на нивото от предходната година.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.