Повече от 200 изложители ще представят тази година своите оферти на експото
Дълги години полските храни се радват на отлична репутация както заради своя вкус, така и заради качеството си. Съществен принос за популярността им има и изложението Polagra-Food. Тазгодишното му издание се организира по време на полското председателство в Съвета на Европейския съюз и потенциалът му ще бъде оценен от посетителите от цяла Европа.
Повече от 200 изложители на месни, млечни продукти, сладкарски изделия, хранително-вкусовата и алкохолната индустрия, ще представят тази година своите оферти на експото. Освен разнообразните представени продукти, Polagra-Food 2011 ще бъде атрактивно и с богатата съпътстваща програма. Тя ще включва много събития, сръзани с международната търговия, изложби, конкурси, лекции, конференции и семинари. Експото ще бъде посетено от най-големите търговци на едро и дребно от цяла Европа. По покана на министъра на земеделието и развитието на селските райони Марек Савички, тазгодишното издание на панаира ще бъде уважено и от представители на европейските министерства. България ще се представи с традиционни млечни хранителни продукти, вина и други.
Програмата ще включва и:
Дистрибуторски форум, серия от специализирани конференции за представители на сектора за бързооборотни стоки. Тази година поканените експерти, наред с други неща, ще говорят също за подреждането и оборудване на търговските обекти и за успешното интегриране на продажбите на едро и дребно.
Полско-руска конференция, посветена на малките и средни предприятия
Министерството на земеделието и развитието на селските райони и Полската агенция за развитие на предприемачеството канят участниците на полско-руски форум за малките и средни предприятия от хранително-вкусовата промишленост. Събитието е вдъхновено и подкрепено от президентите на Полша и Русия. По време на конференциите, полски и руски експерти ще представят насоки и перспективите за развитие на малките и средни предприятия от хранително-вкусовия сектор в двете страни. Форумът ще даде възможности за индивидуални бизнессрещи с руски представители от бранша.
XVII форум на месарите и производителите на студени месни продукти
Темата на форума ще бъде насърчаването на подходящите видове месо, идеални за кулинарни цели и могат да бъдат суровина за преработка. Форумът обединява експерти, които ще представят най-новите световни тенденции в микробиологичната безопасност в месната промишленост и ще отговорят на въпроси относно ветеринарния контрол и правилното етикетиране на месните продукти. Той също така ще бъде арена на шоуто "Месото в страната на подправките" и полския национален конкурс за студени месни продукти. В последния ден на панаира форумът ще даде поле за изява на младите - ученици на професионалните училища по кетъринг и хранително-вкусова промишленост.
Конгрес на захарната индустрия
Панаирът е идеално място за среща на представители на индустрията и дебат върху възможностите и бъдещето ѝ. Хората от захарната индустрия решиха да се възползват от тази възможност, като организират конгрес, посветен на сектора. Той е насрочен за втория ден на изложението. Ситуацията на пазара на захарта и свързаните с него законови разпоредби ще бъдат основните теми на срещата.
"Вкусовете на регионите"
Събитието е изцяло посветено на натуралните, местните и традиционните храни. По време на панаира, участници от различни региони на Полша ще представят стотици продукти, включително и местни вина, ликьори, медовина, сирене, месо и преработени плодове и зеленчуци. Изложбата ще бъде придружена от изпълнения на фолклорни групи
Уъркшоп "Дизайн на храните"
Участниците в уъркшопа ще научат как да проектират иновативни продукти, храни и услуги, ще узнаят повече за теоретичните и практическите страни на процеса на създаване - от концепцията през проекта до осъществяването му.
Оценка на потребителите
Мнението на потребителя често е по-важно за производителя, отколкото много научни доклади. В Polagra-Food потребителите имат думата! - По време на панаира независима комисия на потребителите ще тества и оценява някои от представените продукти. Доколко те ще отговорят на очакванията на потребителите?