1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Последиците от китайските мита върху соята от САЩ

Последиците от китайските мита върху соята от САЩ

Не се очаква голямо увеличение на износа на соев шрот

Ако Китай наложи допълнителни 25 процента наказателно мито върху внасяната от Съединените щати соя, това ще има значителни последици за международните пазари. Прогнозата е на анализатори.

В случай, че китайският пазар се свие, американците ще бъдат принудени да търсят нови клиенти за своята соя, и това най-вероятно ще бъде Европейският съюз. Китай от своя страна ще внася по-големи количества от Южна Америка, а в резултат соята от Бразилия и Аржентина ще поскъпне и това ще я направи по-малко конкурентоспособна в сравнение с тази от Съединените щати. Анализаторите посочват обаче и факта, че маслобойните в Америка са с ограничен капацитет и към момента от там не се очаква голямо увеличение на износа на соев шрот.

Цените на шрота обаче ще се покачат и това ще намали печалбите на европейските животновъди. Добрата новина за тях е, че ще могат да разширят присъствието си на китайския пазар за свинско, тъй като Пекин вече прилага по-високи мита за американското месо.

Два са възможните сценарии, ако китайските мита за американска соя останат в сила няколко години. В първия случай фермерите в Съединените щати ще намалят производството на соя, докато тези в Южна Америка, Китай и Европейския съюз ще го увеличат. Ще се засили и производството на соев шрот в Европа, Съединените щати и Югоизточна Азия. Другият сценарий предвижда разширяване на производството на рапица в Канада и Австралия и увеличение на износа от тези страни.

Дали Пекин действително ще наложи наказателни мита за американска соя ще стане ясно през юни. За тогава е предвидено влизането в сила на обявените от американския президент наказателни мита за китайски продукти, които ще са в размер на 150 милиарда долара годишно.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.