1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Продажбите на вино в Германия падат с 10%

Продажбите на вино в Германия падат с 10%

Потребителите са намалили най-вече консумацията на вина от местно производство

Заради инфлацията, довела до драстично поскъпване на храните и напитките в Германия, за миналата година продажбите на вино в страната бележат спад от 10%. В резултат оборотът на търговците се е свил с 6 и половина на сто, показват данните на Германския институт за виното.
 
През 2022 година вината, произведени във Федералната република, са поскъпнали средно до 4 и 18 евро на литър. Покачването е с 26 цента или 6,5% в сравнение с 2021, а причината са по-високите разходи за природен газ, опаковки, логистика и заплати. Вносните вина са поскъпнали със 7 цента или 2 на сто до средно 3 и 64 евро за литър. Подробният анализ показва, че потребителите са намалили най-вече консумацията на вина от местно производство, като тези продажби са намалели с 14%. За разлика от тях чуждестранните вина отчитат спад от 7 на сто.
 
На този фон експортната цена на германското вино през миналата година достигна рекордно ниво, като един литър струваше средно 3 евро и 15 цента, т.е. 20 цента повече, отколкото през 2021. Тази по-висока цена увеличи с 4% стойността на износа до 370 милиона евро, въпреки че количеството беше с 3 на сто по-малко.
При вноса в Германия начело остават италианските вина, които имат пазарен дял от 16 процента. На второ място с 14 на сто са испанските, следвани от френските с 11%. Най-често консумирани са белите вина, които запазват с 47 на сто своя дял. Червените губят 1% до 40 на сто, а розетата са с 13% 
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.