81,7 % от българите ги предпочитат пакетирани
Традиционно у нас най-много се консумират фъстъци и слънчоглед, но по Коледа хората са склонни да купуват повече по-скъпи ядки като бадеми, лешници и кашу. Забелязва се и по-засилен интерес към тиквените семки. Според проучване на GfK, което е проведено сред 520 мъже и жени на възраст между 12 и 40 години, 11 % от българите ги купуват поне веднъж седмично.
Тогава са предпочитани и по-големи опаковки от минимум 100 гр. Веднъж отворен обаче, пакетът трябва да се съхранява на сухо и хладно място без достъп на слънчева светлина. За предпочитане е и самите опаковки да са непрозрачни, за да запазят ядките полезните си свойства, напомнят от компанията.
„Най-подходящи са трипластовите пакетчета, които успешно предпазват продуктите от влага, въздух и пряка слънчева светлина” – твърди и проф. Хаджикинов от Университета по хранителни технологии в Пловдив .
Ядките остават най-бързо развиващата се категория в сектора на солените изделия у нас. Едно от обясненията се крие в популяризирането на здравословните им свойства.
Според представително изследване, 81,7 % от българите ги предпочитат пакетирани. Същевременно потребителите стават все по-взискателни към качеството и произхода им.
Все още обаче само най-големите компании у нас осъществяват контрол върху целия производствен процес. През последните години все повече се инвестира в надеждни опаковки и качествени машини.