1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Търговските вериги ще увеличават присъствието си у нас и през 2011 г.

Търговските вериги ще увеличават присъствието си у нас и през 2011 г.

Очаква се изостряне на конкуренцията и бум на специализираните магазини

Търговските вериги очакват 2011 г. да бъде изключително конкурентна за тях. Големите играчи на пазара планират да открият нови обекти. Освен че пазарният дял на супермаркетите ще се увеличава, очакванията са, че ще расте и броят на отделните вериги, които ще развиват бизнес в този сектор. Очаква се още големи ритейлъри да навлязат в бранша през следващата година.

Търговците в България залагат на добрата локация на обектите, богатия асортимент на продуктите, които предлагат, както и на атрактивните цени за клиентите. Тенденциите са все повече обекти да се ориентират и към франчайзинг и малките маркети да се управляват от големите вериги.

Друга интересна насока може да се окаже тясната специализация на търговските магазини в такива, които са ориентирани към определен тип потребители и предлагат специфични продукти. Например ще се отворят обекти за диетични стоки, вино или биомагазини. Добре познатите квартални микро- и минимаркети също ще се възродят през 2011 г., според експертите в бранша. Това най-вероятно ще се случи, ако те работят под шапката на големите вериги. Очаква се дори бум на подобен тип обекти заради улеснението, което те предлагат на потребителите. Печелившата стратегия на повечето търговци е свързана с предлагането на удобство на клиентите. Качеството на продуктите вече не е единственият фактор, който привлича покупателите към търговеца. Сега консуматорите търсят допълнителни услуги и удобства, които трябва да получат, когато пазаруват. Гъвкавостта е свързана с денонощно обслужване, осигуряване на паркинг, персонално отношение към клиентите и др.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.