Все повече италианци посещават фермерските пазари

По данни на Колдирети Италия е страната в Европейския съюз, разполагаща с най-гъстата мрежа от фермерски пазари

Пандемията от Ковид-19 доведе до значителни промени на потребителските навици на италианците. През миналата година близо 20 милиона жители на Ботуша са посетили фермерските пазари в страната, избирайки продукти от регионално производство, съобщават от фермерската организация Колдирети.
 
Благодарение на богатото разнообразие от плодове, зеленчуци, месо, риба, зехтин, сирена, хлебни и макаронени изделия, вино и цветя средната сума, похарчена при едно пазаруване, се е покачила със 7 до 34 евро.
 
По данни на Колдирети Италия е страната в Европейския съюз, разполагаща с най-гъстата мрежа от фермерски пазари. Всяка седмица се провеждат около 1200 такива пазари, на които около 12 хиляди стопани генерират общ оборот от 6 милиарда евро за година. Освен чисто икономическите ползи, фермерският пазар изпълнява и важна социална и културна функция, показвайки на потребителите биоразнообразието на страната.
 
От фермерската организация са силно притеснени заради новите мерки за борба с коронавируса, замислени от правителството. За посещения в затворени помещения като ресторанти, кафенета и барове, вече ще се изисква зелен паспорт. Тази мярка ще засегне близо 360 хиляди предприятия, които и без това са силно ощетени от пандемията. През миналата година ресторантьорският бранш претърпя загуби в размер на 41 милиарда евро.
 
На противоположното мнение са от Сдружението на хранителната индустрия. За тях зеленият паспорт е по-малкото зло, далеч по-лошо би било, ако се стигне до ново затваряне на заведенията. От него не само браншът, но и цялата верига на храните няма да се възстанови, посочват от сдружението. 
 
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.