1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Известни марки и бутикови изби идват на изложбата „Винария 2017“ в Пловдив

Известни марки и бутикови изби идват на изложбата „Винария 2017“ в Пловдив

Заради големия интерес е разширен Градът на виното и деликатесите

Големи български производители и бутикови изби ще покажат колекциите си на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2017“. Те ще се конкурират с елитни вина от Франция, Италия, Португалия и други държави. Експерти прогнозират, че изложението ще бъде уникална панорама на виното заради разнообразния профил на участниците и техните продукти. Те ще бъдат демонстрирани от 22 до 26 февруари в Международен панаир Пловдив. Проявата се организира съвместно с Националната лозаро-винарска камара и под егидата на Министерството на земеделието и храните.

Винпроми в Русе, Свищов, Карнобат и Асеновград са само част от  известните производители, които представят любими на българите марки и нови предложения. Други винарни залагат на чара на оригинални продукти в малки серии. На автентични сортове и биопроизводство акцентират осем бутикови изби от Асоциацията на независимите лозаро-винари. Фирми, които отсъстваха почти десет години, се завръщат на деловия форум, дебютират нови компании.

Заради големия интерес е разширен Градът на виното и деликатесите, където съвместно се презентират вина, спиртни напитки и храни, предлагани от участници в изложбите „Винария“, „Фудтех“ и „Вкусове от Италия“. Той пресъздава  архитектурния стил на възрожденските селища. В него има зони за експозиции, за гурме демонстрации, за презентации и майсторски класове, бутик за вина и пресцентър. Атрактивният Град на виното и деликатесите  посрещна  близо 40 000 гости от България и Европа миналата година. 78% от българските изложители заявиха, че са имали чуждестранни посетители.

Очаква се тази година публиката да е по-голяма, тъй като се предлагат повече изкушения и новости за ценителите на виното. „Винария 2017“ привлича вниманието на енолози от Румъния, Сърбия, Грузия и други държави, които ще пристигнат в Пловдив, за да разгледат щандовете и да намерят търговски партньори. Фирма за износ и разпространение на български вина в САЩ  ще помогне на наши производители да стъпят на пазара там.

Изложението включва също компании, предлагащи технологии, техника и оборудване за лозарството и винопроизводството. Техният брой се увеличава през последните две години и се показват  разработки, ориентирани към бъдещето на двата сектора,  заяви  д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив. Към тази впечатляваща картина се добавят иновациите за хранителната индустрия на участници във „Фудтех“, допълни той.

„Винария“, „Фудтех“  и „Вкусове от Италия“ са част от третото издание на мегафорума за агробизнес, храни, вино и туризъм, който е единствен на Балканите. Той се организира от Международен панаир Пловдив и включва  шест изложби, обхващащи цялата верига от нивата до трапезата.  Най-голяма е Международната селскостопанска изложба „Агра“, в чиито рамки се организира и специализираното изложение „БиоАгра“. „Хорека Пловдив“ предлага обзавеждане за хотели, заведения и търговски обекти. Всичко за пчеларството може да се види на „Апи България“.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.