1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Неопакованото месо в Германия вече с етикет за произход

Неопакованото месо в Германия вече с етикет за произход

Потребителските организации са доволни от новите правила, но настояват за още по-широк обхват, за да бъдат затворени някои вратички

В Германия вече са в сила нови правила за етикетирането на неопакованото месо, продавано в специализирани магазини и супермаркети. Новите правила важат за говеждо, свинско, козе, овче и птиче месо.
 
Подобни норми от известно време са в сила за предварително опакованото месо, като търговецът е длъжен на специален етикет или на екран в магазина да посочи държавата, в която животното е угоено и заклано. Ако животното е родено, отгледано и заклано само в една страна, обозначението може да гласи "Произход: държава Х". В случай, че в един търговски обект се предлага предимно такова месо, е достатъчно това са бъде посочено на добре видимо място в магазина.
 
Потребителските организации са доволни от новите правила, но настояват за още по-широк обхват, за да бъдат затворени някои вратички. Става дума за преработено месо, вложено в колбасите или полуготовите храни, както и за месото, предлагано в ресторанти и столови. Там произходът да бъде посочен в менютата. В земеделското министерство вече обмислят подобна стъпка и са подготвили проект на заповед, който ще бъде обсъден в правителството още тази пролет.
 
Проучвания показват, че потребителите в Германия силно се интересуват откъде идва месото, както и от начина на отглеждане на животните. От 2019 година в сила е доброволен етикет, който с 4 степени показва как са отгледани говедата, свинете и птиците. Предвидено е добавянето на 5-та степен, която да обхване биопроизводството.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.